زبان بدن یک جریان ثابت و غیرلفظی ارتباطی است؛ بدون ادای یک کلمه (حتی بدون اینکه متوجه باشیم)، زبان بدن احساسات و افکار ما را نشان می‌دهد؛ مثلا بدون ردوبدل کردن یک حرف می‌توانید حدس بزنید که مسئول خدمات‌‌دهی چه حسی درباره شما (که مشتری هستید) دارد.

چند سال پیش، در دانشگاه معتبری تحقیقی در مورد چگونگی دریافت پیام مردم از یکدیگر انجام شد. این تحقیق نشان می‌دهد که:
50 درصد پیام‌هایی که ما از مردم دریافت می‌کنیم از زبان بدن آن‌ها است.
38 درصد پیام‌ها از لحن صدا است.
7 درصد پیام‌ها از کلماتی است که آن‌ها می‌گویند.

همه ما می‌توانیم زمان‌هایی را به یاد بیاوریم که دوست یا فرد مورد علاقه‌مان غمگین و ناراحت به نظر می‌رسد و وقتی از او می‌پرسیم چه اتفاقی افتاده با چشمانی اشک‌آلود و قیافه‌ای درهم به ما می‌گوید: «هیچی من خوبم». کاملا روشن است! اعمال ما بلندتر از صدای ما حرف می‌‌زنند و زبان بدن ما پیام‌هایی منتقل می‌کند که بیش از حرف‌هایی که می‌زنیم باورکردنی‌اند. توانایی شما در تعبیر صحیح زبان بدن مشتری و انتقال پیام بدن خود به شکلی که این مفهوم را القا کند: «من اینجا هستم که کمک کنم». یکی از کم‌هزینه‌ترین و قوی‌ترین مهارت‌هایی است که شما دارید.

 

1. چشم‌ در چشم

تماس چشمی قوی‌ترین مهارت زبان بدن است. آن را مهارت توجه می‌نامند، زیرا به مشتری نشان می‌دهد که شما علاقه‌مند و پذیرای سخنان او هستید. تماس چشمی به شما این امکان را می‌دهد که هم احساسات و هم سخنان مشتری را بشنوید. تماس چشمی با تمرکز ملایم بر چهره‌ مشتری برقرار می‌شود؛ برای مثال: لحظه‌ای که مشتری به شما مراجعه می‌کند، بدون توجه به اینکه مشغول چه کاری هستید، فورا تماس چشمی را با تمرکز بر کل چهره‌ او و نه فقط چشم او برقرار کنید. همچنان که مکالمه پیش می‌رود، گاه‌ به‌ گاه چشم از چهره‌ او برگیرید تا احساس نکند که به وی خیره شده‌اید.

 

2. حالت چهره

چهره مانند جعبه‌ اعلانات است که به همه می‌گوید که شما خوشحال، غمگین، هیجان‌زده و غیره هستید. اجازه ندهید که فشارهای روز در ابروان شما چین ایجاد کند یا چهره شما خسته، کم انرژی یا نگران به نظر بیاید. برای مشتری مهم نیست که روز شما مانند جهنم بوده است. از نظر آن‌ها این اولین ارتباط شما در روز است. قبل از اینکه شروع به صحبت کنید مطمئن شوید که حالت چهره‌ شما حالت مثبتی دارد. چهره‌ آرام و خوشایند در بیشتر اوقات ایده‌آل است. ولی وقتی مشتری‌ها ناراحت هستند شما لازم است که چهره‌ خود را با شرایط فکری آن‌ها مطابقت دهید.
داشتن چهره آرام و مطبوع در برخورد با همکاران به اندازه‌ مشتری‌ها اهمیت دارد. چنین چهره‌ای همکاران شما را تشویق می‌کند که برای مشورت، راهنمایی و گرفتن اطلاعات به شما مراجعه کنند.
دوستی می‌گفت؛ زمانی با مدیری کار می‌کردم که هر وقت سوالی از او می‌کردید، چروکی در بینی خود ایجاد می‌کرد. این حرکت او برای من این تعبیر را داشت که «اه، نه باز هم تویی با یک سوال مسخره دیگر!» و این حالت چهره او مرا از دریافت اطلاعات مورد نیاز از او بازمی‌داشت.

 

3. طرز قرار گرفتن بدن و حرکات آن

طرز ایستادن بدن، خصوصا حرکات بدن، انرژی و علاقه‌ شما را به سخنان مشتری نشان می‌دهد. با استفاده از سرنخ‌های زیر شما می‌توانید حدس بزنید که چه وقت مردم بی‌صبرانه مایلند که مکالمه با شما را پایان دهند:

به عقب تکیه زدن یا عقب رفتن
روی برگرداندن از شما
عقب رفتن از میز کار یا میز غذا
بستن کیف‌دستی خود در حالی‌ که شما هنوز مشغول صحبت هستید
مرتبا نگاه کردن به ساعت خود

کارهای زیر به مشتری نشان می‌دهد که شما به او گوش می‌دهید و علاقه‌مند به صحبت با او هستید:

با سر تصدیق کردن
یکی از راه‌های غیرلفظی برای اینکه به فردی نشان دهید که به سخنان او توجه دارید سر تکان دادن است. خصوصا در مواردی که مشتری مشغول توضیح جزئیات یک واقعه است و شما نمی‌خواهید که صحبت او را قطع کنید، اما مایلید که او متوجه شود سخنان او را دنبال می‌کنید. در بیشتر نقاط جهان تکان دادن سر به بالا و پایین نشانه «بله» و از چپ به راست نشانه «نه» است. همچنین درست است که سر تکان دادن (هر چند لحظه یک بار) مفهومش گوش فرا دادن است اما مرتبا و پشت سرهم سر تکان دادن علامت بی صبری است.

روبه‌روی مشتری قرار گرفتن
با چرخاندن کل بدن (نه فقط سر) به سمت مشتری، این پیام را به وی منتقل می‌کنید که او همه‌ توجه شما را به خود اختصاص داده است. اگر رویتان به سمت مشتری نباشد، او احساس خواهد کرد که چیزی حواس شما را پرت کرده است.

به جلو خم شدن
تنها به اندازه‌ به جلو خم شوید که فاصله فیزیکی با فرد رعایت شده و او حس کند به آنچه می‌گوید توجه دارید.

 

4. حرکات دست

تکان دادن دست در حال صحبت (حتی با تلفن) راه طبیعی بروز احساسات و زبان بدن شما است. بعضی‌ها گویی با دستانشان صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد که رهبری ارکستر را بر عهده دارند.
حرکت دست که همراه استفاده شی‌ باشد، شرایط فکری مشتری را برای شما روشن می‌کند. برای مثال:

گذاردن سرقلم و نهادن آن در جیب: این حرکت آمادگی شخصی را برای نتیجه‌گیری از یک جلسه یا یک مکالمه نشان می‌دهد.

بازی با انگشتان: این عمل بی‌صبری یا ناامیدی را نشان می‌دهد.

مداوما صدای نوک قلم را درآوردن (نوک قلم را به بیرون و به داخل فشار دادن): این عمل دو مفهوم مختلف دارد: با مشتری راحت نیست یا غرق در فکر است. به سایر علامت‌های زبان بدن مشتری توجه کنید تا بفهمید کدام یک از شرایط فوق حاکم است.

 

5. فاصله فیزیکی

فضای شخصی، فاصله‌ای بین شما و فرد دیگر است که در آن احساس راحتی می‌کنید. اگر فردی در برخورد با شما حریم خصوصی شما را در نظر نگیرد و زیاد به شما نزدیک شود، شما بدون هیچ فکری به طور خودکار عقب‌تر می‌روید.
اگر می‌بینید که مشتری‌ از شما فاصله می‌گیرند شاید به این دلیل است که تلاش می‌کنند فضای بیشتری برای خود داشته باشد. شما با ایجاد فضای مناسب ارتباط را آسان می‌کنید و اعتماد می‌آفرینید. بهترین فضای فاصله فیزیکی (120-60 سانتی‌متر) است.

 

تمیز بودن مهم است

قسمت دیگری از زبان بدن مربوط است به تمیز بودن. تمیز و منظم بودن از دو نظر نقش مهمی را بازی می‌کند.

ما چگونه به نظر می‌آییم
شکل ظاهری ما اثر زیادی روی مشتری می‌گذارد. دست‌ها و ناخن‌های کثیف، موهای نامرتب و بوی بد دهن و بدن همگی عوامل مهمی هستند. اگر ما هزینه رفع آن‌ها را نپردازیم، مشتری را از دست می‌دهیم.
مشتری‌های ما انتظار دارند که شکل ظاهری ما با شغلی که بدان مشغول هستیم متناسب باشد. وقتی که مکانیک اتومبیل هستید سعی نکنید که دست و انگشتان تمیزی داشته باشید زیرا مشتریان فکر می‌کنند که تا به حال کاپوت ماشینی را هم بالا نکشیده‌اید.

محیط کار ما چگونه به نظر می‌آید
تمیزی محیط کار ما خصوصا وقتی که مشتری به آن دسترسی دارد خیلی مهم است. «منطق مشتری» قواعد خاص خود را دارد. یکی از آن‌ها این است که مشتری آزاد است رابطه‌ای غیرمنطقی بین چیزها ایجاد کند. مثالی کلاسیک از «منطق مشتری» در محیط کار، اظهارات یک مدیر خط هوایی است که یک بار متوجه شد مسافران فکر می‌کنند که اگر رویه‌های روی صندلی هواپیما و نیز جلو آن کثیف باشد، مفهومش این است که نمی‌توان مطمئن بود که موتور هواپیما خوب سرویس شده باشد.
یک بار جلسه‌ای کاری با یک طراح مالی داشتم که قرار بود استخدامش کنم. در انتهای جلسه او پاهایش را روی هم انداخت و من متوجه سوراخی در کفش او شدم و فکر کردم این شلختگی علامت بدی است برای فردی که کارش ارتقای امور مالی است و بالاخره او را استخدام نکردم. تاثیری که این نکته بر من گذاشت مهم‌تر از این بود که فکر کنم آیا این تصمیم منصفانه بوده است یا خیر.

 

چیزهای کوچک معانی بزرگ دارد

کتابخانه یک دانشگاه تصمیم داشت که تحقیقی در ورد اثر کارهای ساده و خصوصی بر برداشت دانشجویان از خدمات دریافتی انجام دهد. آن‌ها مسئولان کتابخانه (که برای قرض گرفتن کتاب باید به آن‌ها مراجعه کرد) را به دو دسته تقسیم کردند. به گروه اول گفتند باید به دانشجویان در گرفتن کتاب کمک موثر بکنند بدون اینکه از مهارت‌های ارتباطی از قبیل تماس چشمی و لبخند استفاده کنند. از گروه دیگر خواستند از مهارت‌های ارتباطی استفاده کنند، از قبیل تماس چشمی یا صدا کردن نام‌ آن‌ها (که در کارت کتابخانه موجود است).
در انتها با مصاحبه‌ای که انجام شد دانشجویانی که فقط خدمات موثر دریافت کرده بودند و در مورد آن‌ها از مهارت‌های ارتباطی استفاده نشده بود اظهار کردند که خدمات بدی گرفته‌اند؛ ولی دسته دیگر که علاوه بر خدمات موثر، مهارت‌های ارتباطی هم در موردشان اعمال شده بود گفتند خدمات دریافتی آنان عالی بوده است. نکته مهم این است که شاید ما با زبان بدن کارهای کوچکی انجام دهیم اما مطمئن باشید همین کارهای به ظاهر ساده اغلب اثر زیادی برجای می‌گذارد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 353
برچسب ها : زبان بدن,

تاريخ : 21 / 5 / 1399 | 16:13 | نویسنده : ژان بقوسیان |

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و وب‌سایت دارید، در انتخاب هاست بسیار دقت کنید و هر هاستی را برای میزبانی وب‌سایت خود خریداری نکنید. هاست نامناسب می‌تواند ضربه مهلکی به کسب‌وکار آنلاین شما وارد کند و در مقابل، یک هاست خوب می‌تواند میزبانی خوبی برای سایت و کاربران شما باشد و همیشه حس رضایت را به شما و اعضای سایت منتقل کند. تمامی اتفاقات پشت صحنه سایت، سمت سرورها انجام می‌شود و این سرورها در هاستی هستند که شما آن را تهیه می‌کنید.

 

کار سرورها چیست؟

کاربری وارد یک فروشگاه آنلاین می‌شود و محصولی را انتخاب می‌کند. سپس روی دکمه سبد خرید کلیک می‌کند، مراحل خرید را انجام می‌دهد و کار تمام می‌شود. اگر از سمت سرور به این روند نگاه کنیم کار به این سادگی نیست. هر بخشی از سایت که توسط کاربر کلیک می‌شود به‌صورت یک درخواست به سرورها ارسال می‌شود. سرورها این درخواست را بررسی می‌کنند سپس پاسخ این درخواست را برای کاربر در صفحه مرورگر ارسال می‌کنند.

حالا تصور کنید در طول روز صدها، هزاران و میلیون‌ها درخواست برای سرور ارسال شود، اگر این سرورها ضعیف باشند ممکن است همیشه پاسخ درست را ارسال نکنند. برای همین است که بعضی از درخواست‌های ساده در برخی سایت‌ها گاهی خطا می‌دهند. با انتخاب هاست خوب، خیلی از خطاهای سمت سرور از بین می‌روند.

 

هاست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه 10 ویژگی برای خرید هاست خوب را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید هر کدام از مواردی که معرفی شده‌اند را با توجه به نیاز وب‌سایت‌تان مورد بررسی قرار دهید.

 

1. ظرفیت و حجم هاست

متناسب با ظرفیت اطلاعاتی که می‌خواهید در سایت قرار دهید، فضای هاست را مشحص کنید. بهتر است ظرفیت هاست را کمی بیشتر از نیاز در نظر بگیرید. مثلا اگر حجم سایت (عکس‌، صوت، ویدیو، فایل‌های PDF و…) شما 1 گیگ است، هاستی با ظرفیت 2 گیگ تهیه کنید.

 

2. پهنای باند

یکی از پارامترهای مهم در خرید هاست، پهنای باند است و اکثر شرکت‌های هاست، این مورد را در توضیحات پلن ارائه شده، می‌نویسند.

پهنای باند چیست؟

مقدار فضایی که هاست برای سایت شما در نظر می‌گیرد و به ازای هر بازدید، دانلود و آپلودی که روی وب‌سایت شما انجام می‌شود، از آن کسر می‌گردد. توجه داشته باشید پهنای باند به صورت‌ماهانه است و اول هر ماه، مقدارش به حالت اولیه بازگردانی می‌شود.  مثلا پهنای باند هاست خریداری شده 10 گیگ است. اگر هر بازدید (یعنی کاربر وارد یکی از صفحات سایت شما شود) را 1 مگابایت در نظر بگیریم بنابراین سایت شما می‌تواند میزبان 2000 بازید در ماه باشد. اگر پیش از پایان ماه، تعداد بازدیدکنندگان سایت از 2000 نفر عبور کند، سایت شما مسدود می‌شود و برای هیچ کاربری نمایش داده نمی‌شود چون پهنای باند آن به اتمام رسیده است.

 

بنابراین پهنای باند هاست‌ها را متناسب با تعداد بازدیدهای سایت خود بررسی کنید و اگر فعالیت سایت شما طوری است که کاربران اقدام به دانلود و آپلود می‌کنند، این موارد را هم در نظر بگیرید تا سایت شما به علت اتمام پهنای باند مسدود نشود.

 

 

3. افزودن چند دامنه و زیردامنه در هاست

اگر قصد دارید فعالیت خود را در چند سایت انجام دهید هاستی خریداری کنید که قابلیت اضافه کردن چند دامنه را داشته باشد. یعنی هاستی باشد که بتوانید روی آن چند دامنه (چند سایت با آدرس‌های متفاوت) اضافه کنید. همچنین بررسی کنید چند زیردامنه برای دامنه‌های اصلی می‌توان اضافه کرد. با توجه به نوع فعالیت شما، این اعداد می‌توانند بسیار مهم باشند.

دامنه چیست؟

دامنه همان نشانی اینترنتی سایت شما است. مثلا: modiresabz.com

زیردامنه چیست؟

نشانی اینترنتی که وابسته به دامنه اصلی است و می‌توان بخشی از سایت را روی آن پیاده‌سازی کرد. مثلا: blog.modiresabz.com

 

4. ساخت ایمیل در هاست

شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید ایمیل‌های اختصاصی برای سایت خود بسازید و از طریق آن با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. مثلا آدرس سایت yourdomain.com را در نظر بگیرید؛ می‌توان ایمیل admin@yourdomain بسازید و آن را در سایت قرار دهید تا از طریق آن با شما در ارتباط باشند.

معمولا همه هاست‌ها این قابلیت را دارند؛ اما پیش از خرید هاست به این نکته توجه کنید که چند اکانت ایمیل می‌توانید برای یک دامنه بسازید و اینکه چه تعداد پیام می‌تواند ارسال و دریافت شود.

 

5. تعداد دیتابیس (بانک اطلاعاتی، پایگاه داده)

تعداد دیتابیس هم در خرید هاست خوب بسیار اهمیت دارد. معمولا شرکت‌های هاستینگ، تعداد دیتابیس (بانک اطلاعاتی، پایگاه داده) را در پلن‌های پیشنهادی می‌نویسند. با توجه به نوع فعالیت سایت شما، انتخاب تعداد دیتابیس می‌تواند متغیر باشد. هاست‌ها می‌توانند قابلیت ساخت یک یا چند دیتابیس را داشته باشند حتی در برخی پلن‌ها تعداد ساخت دیتابیس نامحدود است.

دیتابیس چیست؟

جداولی با ستون‌ها و ردیف‌های منظم که اطلاعات کاملی از وب‌سایت شما را در خود ذخیره می‌کنند و با توجه به درخواست‌هایی که می‌شود، اطلاعات لازم را می‌دهند. مثلا شما یک سایت فروشگاهی دارید که قسمت بالای سایت بخش جستجوی محصول است. کاربری عنوان یک محصول را جستجو می‌کند. مثلا آیفون 11. زمانی که این عبارت نوشته می‌شود، یک درخواست برای دیتابیس ارسال میشود. دیتابیس بررسی می‌کند و در میان جداولی که دارد جستجو می‌کند و آیفون 11 را پیدا می‌کند و اطلاعات مربوط به آیفون 11 را به ترتیب زیر در صفحه مرورگر به کاربر نمایش می‌دهد.

  • عنوان کامل محصول
  • عکس محصول
  • قیمت محصول
  • لینک خرید محصول

 

دیتابیس جزئیاتی فهرست‌وار از سایت شما را در خود ذخیره می‌کند و با توجه به هر درخواست می‌تواند اطلاعات کامل آن درخواست را برای شما ارسال کند.

 

6. پشتیبانی هاست

یکی از مهم‌ترین خدمات هاست خوب، پشتیبانی درست و دقیق است. پیش از خرید هاست بررسی کنید که موارد زیر جزء خدمات آن‌ها است یا خیر.

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • بازه زمانی پاسخ‌گویی به مشکلات
  • چت آنلاین
  • شماره تماس جهت مشکلات ضروری
  • ایمیل پشتیبانی اختصاصی
  • سیستم تیکتینگ (پرسش و پاسخ از طریق سایت)

ممکن است سایت در زمان غیر کاری به مشکل بخورد یا مسدود شود؛ اما اگر هاست شما خدمات پشتیبانی خوبی داشته باشد، در هر وقت از شبانه‌روز می‌توانید مشکلات را  گزارش دهید تا در سریع‌ترین زمان آن را رفع کنند.

 

7. گرفتن بک‌آپ توسط هاست

گرفتن نسخه پشتیبان از سایت به‌صورت منظم باعث می‌شود هیچ‌وقت نگران خرابی سایت نباشید. ممکن است سایت شما را هک کنند، افزونه‌ اشتباه یا تنظیمات اشتباهی انجام دهید که بخش یا کل سایت شما پاک شود. اگر هاست مثلا روزانه از سایت شما بک‌آپ بگیرید به‌راحتی اطلاعات سایت را بازگردانی می‌کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های یک هاست خوب ارائه خدمت بک‌آپ گیری منظم است. پس قبل از خرید هاست این مورد را به دقت بررسی کنید.

 

8. نسخه PHP هاست

اگر زبان برنامه‌نویسی سایت شما PHP است باید هاستی انتخاب کنید که بتوان نسخه PHP آن را تغییر داد چون کدهای زبان برنامه‌نویسی PHP دائما به‌روزرسانی می‌شوند و ساختار آن‌ها توسعه پیدا می‌کنند. بعضی از هاست‌ها به‌صورت پیش‌فرض همشه روی آخرین نسخه PHP هستند و امکان تغییر نسخه را به مدیریت سایت نمی‌دهند و برای تغییر آن باید درخواستی به شرکت هاست ارسال کنید. برخی هاست‌ها نیز امکان تغییر نسخه PHP را در پنل مدیریت هاست قرار می‌دهند و مدیریت سایت می‌تواند خودش اقدام به تغییر کند.

 

9. گواهی SSL رایگان

برخی هاست‌ها خدمات گواهی SSL رایگان روی برخی پلن‌ها دارند و می‌توانید پلنی انتخاب کنید که این امکان برایش فراهم باشد. زمانی‌که SSL روی هاست نصب شود، دامنه سایت با https بارگذاری می‌شود و اگر گواهی SSL نداشته باشد، دامنه سایت با http اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید، سایت‌ها با پروتکل https دارای امنیت بیشتری نسبت به http هستند.

 

10. در دسترس بودن هاست (آپ‌تایم بودن هاست)

یکی از خدماتی که هاست‌ها در پلن‌های خود معرفی می‌کنند این است که وضعیت در دسترس بودن هاست ما 99 درصد است. برخی هاست‌ها این عدد را 99.9 درصد اعلام می‌کنند. یعنی سرورهای این‌ هاست‌ها همیشه فعال هستند و خیلی خیلی کم اتفاق می‌افتد که با مشکل مواجه شوند. همیشه پیش از خرید می‌توانید بیشتر تحقیق کنید و نظرات کاربران را در مورد شرکت هاست مورد نظر بررسی کنید.

 

بهترین هاست‌های داخلی

در ادامه 10 هاستی که خدمات خوبی ارائه می‌دهند را معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید این هاست‌ها پیشنهاد مدیر سبز نیستند و صرفا جهت معرفی است.

  1. میزبان‌فا
  2. ایران سرور
  3. نت‌افراز
  4. هاست ایران
  5. برتینا
  6. سرور پارس
  7. میهن وب‌هاست
  8. هاست دی‌ال
  9. سون‌هاست
  10. ماندگار وب

 

نویسنده: محمدرضا عابدینی

 منبع: سایت modiresabz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 348
برچسب ها : هاست خوب,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 17:44 | نویسنده : ژان بقوسیان |

گاهی دوستان می‌پرسند کدام سایت برگزاری وبینار این امکان را دارد که تمام شرکت‌کنندگان وب‌کم خودشان را روشن کنند. برخی می‌گویند: کیفیت فیلم وبینارهای من خوب نیست. این‌گونه سوالات نشان می‌دهد که تصور درستی از وبینار ندارند. در دنیای اینترنت سه نوع رویداد آنلاین داریم که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند تمام این موارد وبینار هستند. بیایید ببینیم هرکدام از این سه رویداد دقیقا چه هستند و چه تفاوت‌هایی باهم دارند.

هر کدام از این سه مورد می‌تواند در رشد کسب‌وکار شما مفید باشد. بسته به فعالیت شما می‌توانید انتخاب کنید که از کدام مورد بیشتر استفاده کنید تا رشد سریع‌تری به کارتان بدهید. 

حتی بسیاری از سایت‌هایی که سرویس برگزاری وبینار معرفی می‌شوند، درواقع برای برگزاری وبینار طراحی نشده‌اند و کاربرد‌های دیگری دارند. پس بیایید به هرکدام از این سه نوع رویداد آنلاین بپردازیم.

 

1. جلسه آنلاین (Meeting)

این رویدادهای آنلاین و زنده معمولا با افراد کمی برگزار می‌شود و شاید تعداد شرکت‌کنندگان از تعداد انگشتان دست تا حداکثر حدود 50 نفر باشد. امنیت این رویدادها بسیار مهم است؛ چون شاید مطالب خصوصی و سری کسب‌و‌کار مطرح شود. همچنین شاید آموزش‌های خاصی ارائه شود که نباید در دسترس همه قرار بگیرد. این رویدادها طوری نیست که هرکسی بتواند شرکت کند و برگزارکننده با قرار دادن لینک خاصی که شاید با رمز عبوری همراه شده، اجازه دسترسی را برای افراد خاصی صادر می‌‌کند.

کاربرد جلسات آنلاین یا تماس‌های گروهی

برگزاری جلسات آنلاین بین اعضای شرکت
برگزاری جلسات آنلاین بین کارکنان شرکت و شرکت‌های دیگر
ارائه مشاوره خصوصی به مشتریان شما
آموزش‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی
جلسات پرسش و پاسخ

 

در این رویدادها شرکت‌کنندگان معمولا تعامل زیادی با همدیگر دارند. کافی نیست امکان چت یا نوشتن متن را فراهم کنید، بلکه شرکت‌کنندگان باید بتوانند به کمک میکروفن و وب‌کم خود با کامپیوتر یا دوربین و میکروفن موبایل وارد جلسه شوند و مطالب خود را به اشتراک بگذارند.

نمونه‌هایی از سرویس‌هایی که برای Meeting یا جلسه طراحی شده، Google Meet، Zoom و Google Duo هستند.

 

2. وبینار (Webinar)

وبینارها معمولا با تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. در این رویدادها هم می‌توانیم دسترسی را محدود کنیم تا فقط کسانی که مد نظر ما هستند در آن شرکت کنند.

وبینارها شبیه جلسات آنلاین نیستند که همه شرکت‌کنندگان بتوانند از طریق وب‌کم و میکروفن تعامل داشته باشند. این رویدادها بیشتر شبیه همایش‌ها هستند که یک نفر سخنرانی می‌‌کند و بقیه شنونده هستند.

در حالت معمول شرکت‌کنندگان نمی‌‌توانند وب‌کم و میکروفن خود را فعال کنند، مگر آنکه برگزارکننده این دسترسی را به آن‌ها بدهد. پس در وبینار، شرکت‌کنندگان بیشتر بیننده و شنونده هستند و اگر سوالی داشته باشند می‌توانند از طریق چت بپرسند. بیشترین کاربرد وبینارها آموزش و همین‌طور فروش محصولات و خدمات است.

رایج‌ترین نوع وبینار آن است که مدرس یا سخنران یک فایل پاورپوینت را به نمایش می‌‌گذارد. همچنین مدرس با فعال کردن وب‌کم خود می‌تواند تصویر خود را هم نمایش بدهد. ولی نکته مهم آن است که سرویس‌های وبیناری برای انتقال ویدیوی باکیفیت از وب‌کم طراحی نشده‌اند.

شاید شما این موضوع را نمی‌دانید ولی مثلا کیفیت تصویر وب‌کم که سایت Clickmeeting می‌تواند منتقل کند فقط 640 در 480 پیکسل  است که کیفیت بسیار پایینی است؛ البته آن هم اگر عضویت Webinars Pro را تهیه کرده باشید. شما حتی اگر گران‌ترین وب‌کم‌ها را تهیه کنید نمی‌توانید کیفیت تصویر خودتان را بهتر کنید. وقتی فیلم رکورد شده را ببینید شاید کاملا ناامید شوید. این موضوع کاملا طبیعی است زیر کلیک‌میتینگ برای برگزاری وبینار ساخته شده است و نه انتقال تصاویر ویدویی باکیفیت. شما نباید وب‌کم را تمام‌صفحه کنید و با مخاطب صحبت کنید؛ بلکه باید پاورپوینت یا صفحه کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارید. در این حالت کیفیت تصویر HD یا 1280 در 720 پیکسل خواهد بود که کاملا قابل قبول است.

 

کاربرد وبینار

سخنرانی برای عده‌ای خاص
ارائه آموزش تخصصی
معرفی آنلاین محصول یا خدمت

 

بسیاری از مدرس‌ها ترجیح می‌دهند برای کلاس‌های خودشان از وبینار استفاده کنند، چون سرعت آپلود کمی نیاز است و اگر سرعت آپلود شما حدود 2Mb/s باشد، بدون مشکل می‌توانید وبینار برگزار کنید. وبینارها ابزاری عالی هستند. تنها نکته منفی آن است که شاید کمی خسته‌کننده باشد و همین که کیفیت تصویر نسبتا پایین است شاید حس فوق‌العاده‌‌ای به شرکت‌کننده ندهد.

نمونه‌هایی از سرویس‌هایی که برای  Webinar طراحی شده Clickmeeting، WebinarJam، GotoWebinar و … هستند.

اگر به برگزاری وبینار علاقه دارید در دوره آنلاین «برگزاری وبینار و کلاس آنلاین» شرکت کنید.

 

3. وبکست‌ (Webcast)

وبکست‌ها جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستند. دلیلش آن است که به‌جای نمایش پاورپوینت و صوت مدرس یا سخنران، بیشتر شبیه برنامه‌های زنده تلویزیونی هستند. در این رویدادها تعداد شرکت‌کنندگان می‌‌توانند خیلی بیشتر باشد و حتی به چند هزار نفر برسد.

در حالت رایج هرکسی می‌‌تواند بدون ثبت‌نام به وبکست شما دسترسی داشته باشد. البته می‌توانید با روش‌هایی محدودیت ایجاد کنید تا فقط افراد مورد نظر شما در رویداد شرکت‌ کنند.

سایت‌هایی مثل یوتیوب، فیس‌بوک، آپارات، اینستاگرام و … امکان برگزاری وبکست را به‌صورت رایگان فراهم کرده‌اند. البته پخش زنده وبکست به سادگی برگزاری وبینار نیست که یک دکمه‌ای زده شود و برنامه شروع شود. برای برگزاری وبکست باید با روش‌های استریمینگ از موبایل و کامپیوتر آشنا شوید.

در واقع لایو اینستاگرام هم نمونه‌ای از وبکست یا لایو استریم است.

 

اگر تعداد شرکت‌کننده‌های وبکست چند هزار نفر باشند، معمولا برگزارکننده تصمیم می‌گیرد که امکان چت گروهی وجود نداشته باشد. در این حالت شاید مدرس از شرکت‌کنندگان بخواهد سوالات و نظرات خود را به یک رسانه خاص مثل واتزاپ بفرستند.

به‌طور خلاصه وبکست‌ها بیشتر توسط افراد و مدرسان حرفه‌ای‌تر استفاده می‌شود و برگزاری آن نیاز به هماهنگی بیشتر و امکاناتی مثل دوربین و … دارد.

 

برگزاری وبکست



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 326
برچسب ها : وبکست, برگزاری وبکست, وب کست,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 14:46 | نویسنده : ژان بقوسیان |

در دنیای امروز برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های آنلاین روز به روز رایج‌تر می‌شود. وقتی مردم برنامه‌های آنلاین زیادی می‌بینند، توقع آن‌ها بالاتر می‌رود و دوست دارند آموزش‌ها و برنامه‌های باکیفیت ببینند. یکی از روش‌های برگزاری کلاس یا برنامه آنلاین زنده، استفاده از «وبکست» است.

وبکست ترکیب دو واژه Web+Cast است که به معنی پخش از طریق وب یا همان اینترنت است. البته وبکست فقط مخصوص مدرس‌ها نیست. مثلا افرادی در دنیا وجود دارند که به بررسی محصولات جدید می‌پردازند و از طریق پخش زنده برنامه خود کسب درآمد می‌کنند.

اگر می‌خواهید تفاوت وبینار و وبکست را بدانید لطفا مقاله «تفاوت جلسه آنلاین، وبینار و وبکست» را مطالعه کنید.

 

Streaming چیست؟

استریمینگ به معنی ارسال تصویر و صوت از طریق اینترنت است. این ارسال می‌تواند لایو یا زنده باشد. همچنین می‌توان فیلم‌های ضبط شده را استریم کرد. سایت‌هایی مثل فیلیمو و نماوا نمونه‌هایی از استریمینگ فیلم هستند که زنده نیست و فیلم‌ها قبلا ضبط شده است.

استریمینگ همچنین می‌تواند زنده باشد؛ یعنی در همان لحظه که صحبت می‌کنیم ویدیوی ما منتقل و پخش شود.

مزیت استریمینگ آن است که یک فیلم به قطعات بسیار کوچکی تقسیم می‌شود، سپس ارسال می‌شود و پس از پخش از دستگاه مقصد که احتمالا کامپیوتر یا موبایل است پاک می‌شود.

 

وبکست چیست؟

وبکست هم درواقع همان استریمینگ است که در آن می‌توانیم تصویر و صوت خودمان و همچنین فیلم‌های ضبط‌شده و تصویر کامپیوتر و … را به صورت زنده پخش کنیم. یکی از جدیدترین اتفاقات در صنعت آموزش و به خصوص با شیوع ویروس کرونا، حرکت مدرس‌ها از وبینارهای پاورپوینت و صوت به آموزش‌های آنلاینی است که امکان نمایش تصویر شما با یک یا چند دوربین، پاورپوینت، صفحه دسکتاپ و … وجود دارد.

برنامه‌های زنده تلویزیونی که شامل چند دوربین، زیرنویس، تبلیغات وسط برنامه و … اگر از طریق اینترنت ارسال شود و مخاطبان از طریق سایت یا نرم‌افزاری آن را ببینند، درواقع «وبکست» است.

 

در «وبکست» می‌توانید:

تصویر خودتان را با کیفیتی بسیار عالی و از طریق دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل منتقل کنید.
کیفیت پخش می‌تواند حتی FullHD باشد و معادل فیلم‌های سینمایی باشد.
وسط آموزش می‌توانید تبلیغ پخش کنید یا تیزری که از پیش ضبط شده را نمایش دهید.
امکان پخش با چند دوربین وجود دارد و می‌توانید تصویر خودتان را گاهی از نمای نزدیک و گاهی از نمای دور پخش کنید.
امکان استفاده از تصویر در تصویر برای تنوع بیشتر آموزش
افزودن نوشته و عنوان روی تصویر شما وجود دارد؛ دقیقا مثل برنامه‌های خبری زنده و مستندها

 

کاربرد وبکست برای مدرسان چیست؟

1. برگزاری کلاس‌های آنلاین باکیفیت
2. پخش زنده همایش‌ها و کلاس‌های حضوری
3. تدوین همزمان فیلم همایش یا کارگاه

 

فرایند برگزاری وبکست چگونه است؟

فرایند برگزاری وبکست به سه بخش تقسیم می‌شود.

1. ورودی‌ها

ابتدا لازم است ورودی‌های خود را مشخص کنیم. در برنامه زنده قصد داریم از چه ورودی‌هایی استفاده کنیم. دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری، دوربین موبایل، میکروفن، صفحه کامپیوتر، صفحه موبایل و … مثال‌هایی از ورودی‌هایی هستند که می‌توانیم در وبکست خود استفاده کنیم و به آموزش زنده خودمان تنوع ببخشیم.

 

2. تدوین

تمام این ورودی‌ها باید وارد یک سیستم تدوین شوند. این سیستم تدوین می‌تواند یک کامپیوتر و نرم‌افزار مناسب باشد. البته تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمتی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان به تدوین همزمان پرداخت و دیگر نیازی به کامپیوتر نباشد.

 

تدوین همزمان چیست؟

فرایند تولید ویدیو سه مرحله دارد. مرحله پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید. در مرحله پیش‌تولید (Pre Production) تمام برنامه‌ریزی‌ها، آماده‌سازی تجهیزات لازم، انتخاب محل فیلم‌برداری و … مشخص می‌شود. مرحله تولید (Production) مرحله‌ای است که دوربین‌ها روشن می‌شود و تصویربرداری و صدابرداری آغاز می‌شود. در مرحله پس‌تولید (Post Production) کار تدوین و ویرایش فیلم انجام می‌شود و خروجی نهایی ساخته می‌شود.

اگر مراحل تولید و پس‌تولید همزمان شوند، به این کار تدوین همزمان می‌گوییم؛ یعنی همزمان با تصویربرداری، کار تدوین و ویرایش هم انجام می‌شود و پس از پایان برنامه فیلم نهایی ویرایش شده آماده است و می‌توان آن را عرضه کرد.

 

در تدوین همزمان چه کارهایی انجام می‌دهیم؟

در مرحله تدوین همزمان هر لحظه انتخاب می‌کنیم که کدامیک از ورودی‌هایی که داریم پخش شود. فرض کنید بازی فوتبالی در حال پخش است. این بازی توسط 8 دوربین فیلم‌برداری می‌شود و به سیستم تدوین همزمان نیز ارسال می‌شود. شما باید در هر لحظه انتخاب کنید که تصویر کدام دوربین برای بینندگان پخش شود تا بازی جذاب‌تر دیده شود. البته در تدوین همزمان علاوه بر انتخاب دوربین یا تصویر ورودی، می‌توانیم نوشته‌، زیرنویس، لوگو یا … را هم به تصویر خروجی اضافه کنیم.

 

نرم‌افزارهای تدوین همزمان و برگزاری وبکست

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌‌توانید تدوین همزمان و پخش زنده وبکست را انجام بدهید. چند نمونه از نرم‌افزارهای رایج‌ تدوین همزمان و وبکست توسط کامپیوتر:

1. OBS Studio
2. Streamlabs OBS
3. XSplit
4. Wirecast
5. vMix
6. Nvidia Shadowplay
7. Lightstream

نرم‌افزارهای پخش زنده

نرم‌افزار OBS متن‌باز است و به‌صورت کاملا رایگان از سایت obsproject.com قابل دانلود است. اگر مبتدی هستید و تازه می‌خواهید وارد حوزه برگزاری وبکست شوید، شاید بهتر باشد کار خود را با این نرم‌افزار شروع کنید؛ البته امکانات خیلی کاملی ندارد ولی می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد.

 

مشخصات کامپیوتر تدوین همزمان مناسب چیست؟

برای تدوین همزمان نیازی به کامپیوتر بسیار پیشرفته با مشخصات بالا ندارید!‌ اگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را در سه سال اخیر خریداری کرده‌اید به احتمال زیاد برای تدوین همزمان و وبکست مناسب است.

مشخصات کامپیوتر

مناسب

عالی

سیسیتم عاملWindows 10Windows 10
پردازنده2Ghz Dual-Core ProcessorIntel Core i7 Processor 3Ghz+
حافظه رم2GB DDR38GB DDR4
هارد دیسک7200 RPM Hard Drive (for recordings)Solid State Disk
کارت گرافیکDirectX 10.1 CompatibleDedicated Nvidia Card with 2GB+ Memory
رزولوشن تصویر1280×7201920×1080

 

3. خروجی‌ها

در فرایند وبکست باید خروجی‌های موردنظر را انتخاب کنیم. خروجی مرحله تدوین می‌تواند فیلمی باشد که روی هارددیسک کامپیوتر ذخیره می‌شود یا می‌تواند ارسال زنده برنامه به سایتی مثل آپارات یا … باشد. البته گزینه دیگر آن است که خروجی تصویر به پرده ویدیو پروژکتور ارسال شود.

در فرایند وبکستینگ می‌توانیم تمام خروجی‌ها را به‌ صورت همزمان هم داشته باشیم؛ یعنی فیلم نهایی روی کامپیوتر ذخیره شود، همان فیلم همزمان برای مخاطبان راه دور پخش شود و همین‌طور روی پرده نمایش یک سالن کنفرانس نمایش داده شود.

شما می‌توانید خروجی را به سایت‌های مثل آپارات، فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام و هر سایت دیگری بفرستید که از استریمینگ زنده پشتیبانی می‌کنند.

 

فرایند برگزاری وبکست

 

فرایند برگزاری وبکست به‌طور خلاصه

پس برای برگزاری وبکست کافی است ورودی‌های موردنظر را انتخاب کنیم، تمام این ورودی‌ها را به یک سیستم تدوین همزمان بفرستیم که می‌تواند یک کامپیوتر و نرم‌افزار لازم باشد. در نهایت در تنظیمات نرم‌افزار تعریف کنیم که خروجی فیلم باید کجا پخش شود.

 

اتصالات و مبدل‌ها

واضح است برای اتصال ورودی‌ها به سیستم تدوین به مبدل‌ها و اتصالاتی نیاز داریم. مثلا نمی‌توان یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای را به صورت مستقیم به یک کامپیوتر وصل کرد. پس باید از مبدل‌ها، کابل‌ها و اتصالاتی استفاده کنیم که این امکان را برای ما فراهم می‌سازند.

کارت کپجر HDMI

کارت کپچر (Capture Card) چیست؟

کارت کپچر سخت‌افزار نسبتا کوچکی است که ویدیوی ورودی را دریافت می‌کند و خروجی USB می‌دهد که به کامپیوتر وصل می‌شود. فرض کنیم می‌خواهید در کلاس آنلاین یا وبکست خود به جای وب‌کم از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید. کافی است با یک کابل HDMI خروجی دوربین را به ورودی کارت کپچر وصل کنید. سپس خروجی کارت کپچر را که به صورت USB است را به کامپیوتر وصل کنید. اغلب نرم‌افزارها و سایت‌ها، کارت کپچر را یک وب‌کم درنظر می‌گیرند. پس کافی است به سایت برگزاری وبینار بروید. خواهید دید در فهرست وب‌کم‌ها یک وب‌کم جدید اضافه شده که نامش نام همان کارت کپچر است.

در وبکستینگ حرفه‌ای کارت کپچر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا به کمک آن می‌توانید از منبع تصویری را به کامپیوتر تدوین همزمان منتقل کنید تا در وبکست خود از آن استفاده کنید. کارت‌های کپچر یا داخلی هستند که درون کیس کامپیوتر نصب می‌شوند و یا خارجی هستند؛ همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

 

اینترنت مناسب برای برگزاری وبکست

اگر بخواهیم خروجی را به صورت زنده پخش کنیم، به اینترنتی با سرعت آپلود مناسب نیاز داریم. اگر سرعت آپلود اینترنت ما کم باشد فرایند پخش با مشکل مواجه می‌شود و شاید مخاطبان با قطع و وصل شدن‌های متوالی مواجه شوند. پس لازم است از اینترنت پرسرعت استفاده شود. شاید بدترین نوع اینترنت برای برگزاری وبکست اینترنت خانگی ADSL باشد، زیرا این نوع اینترنت سرعت آپلود بسیار کمی نسبت به سرعت دانلود دارد. اغلب اینترنت‌های خانگی 16MB/S سرعت آپلودی معادل 1MB/S دارند که برای پخش برنامه زنده خیلی کم است.

 

چگونه می‌توانیم سرعت واقعی اینترنت خود را بدانیم؟

یکی از بهترین سایت‌ها برای اندازه‌گیری سرعت لحظه‌ای اینترنت شما speedtest.net است. البته این سایت اپلیکیشن موبایل هم دارد که با نصب آن روی گوشی می‌توانید در کمترین زمان، سرعت اینترنت خود را بسنجید.

سنجش سرعت اینترنت

سنجش سرعت اینترنت با سایت speedtest.net

برای پخش زنده و برگزاری وبکست سرعت آپلود حداقل بهتر است حدود 4Mb/S باشد. این سرعت به شما امکان پخش تصویر با کیفیت 720p را فراهم می‌کند.

 

چگونه با وبکست درآمد کسب کنیم؟

بازار وبکست در دنیا بسیار داغ است و افراد زیادی از این راه درآمد کسب می‌کنند. چند روش پیشنهادی برای کسب درآمد از وبکست:

1. وبکست‌ هفتگی بررسی محصول

افراد زیادی در دنیا با بررسی دقیق و مفصل محصولاتی که مرتبط با تخصص خودشان است درآمد کسب می‌کنند. آن‌ها اغلب برنامه‌ هفتگی زنده دارند و در این برنامه مثلا به بررسی یک دوربین عکاسی خاص می‌پردازند.

وبکست

اغلب این وبکست‌ها در یوتیوب پخش می‌شود. زیر ویدیو لینکی قرار دارد که مخاطب می‌تواند با کلیک بر آن، محصول بررسی شده را خریداری کند. برگزارکننده وبکست لینک همکاری فروش خود را قرار داده است و اگر کسی با کلیک بر آن لینک خریدی انجام دهد، سودی به حساب بررسی‌کننده محصول واریز می‌شود.

 

2. وبکست‌ آموزشی دارای اسپانسر

این گزینه نیز در جهان روز به روز رایج‌تر می‌شود. فرض کنیم آشپز خوبی هستید. شما وبکست هفتگی خود را آغاز می‌کنید و هر بار طریقه تهیه یک غذای خوشمزه را آموزش می‌دهید. وقتی تعداد مخاطبان شما زیاد شدند، شرکت‌های بزرگ حاضر می‌شوند اسپانسر شما شوند و مثلا فقط زیر ویدیوی پخش زنده نوشته شود این برنامه توسط شرکت … تهیه شده است.

وب‌کست دارای اسپانسر

یک راه دیگر آن است که اسپانسر ابزار و وسایلی در اختیار شما قرار می‌دهد و شما در برنامه زنده خود از آن‌‌ها استفاده می‌کنید. مثلا شرکت تولیدکننده ظروف غذایی تعدادی قابلمه در اختیار شما قرار می‌دهد که از آن در برنامه استفاده کنید و حتی تبلیغ کنید.

 

3. وبکست‌ آموزشی که نیاز به ثبت‌نام دارد

اگر مدرس هستید بدون شک یکی از بهترین راه‌های ارائه آموزش، برگزاری وبکست است. در این آموزش‌ها باید سعی کنید در محیطی زیبا و مناسب قرار بگیرید و شروع به ارائه آموزش کنید. بهترین گزینه آن است که آموزش‌های ماهانه منظم داشته باشید. کافی است یک موضوع را انتخاب کنید و هر ماه درباره آن موضوع یک وبکست مثلا یک‌ساعته داشته باشید.

آموزش از طریق وب‌کست

آموزش از طریق وبکست

حتی بهتر است ثبت‌نام یکجا انجام شود؛ یعنی اعلام کنید که یک آموزش یک‌ساله دارید که هر ماه یک جلسه آن به‌صورت زنده پخش می‌شود. مخاطبان پس از ثبت‌نام هر ماه می‌توانند در وبکست شما شرکت کنند و همچنین سوالات خودشان را بپرسند.

 

4. وبکست‌ جمع‌آوری اعانه

شاید فکر کنید این نوع وبکست‌ها برای امور خیریه انجام می‌شود. البته می‌تواند چنین باشد؛ ولی آیا می‌دانید در دنیا نوجوانانی وجود دارند که از این مدل استفاده می‌‌کنند و درآمدهای چندصد هزار دلاری در سال دارند؟

افراد زیادی وجود دارند که کار اصلی‌شان بازی‌ کردن است! آن‌ها به یک بازی معروف مثل فیفا مسلط می‌شوند، سپس بازی‌های خود را به‌صورت زنده پخش می‌کنند. زیر پخش زنده بازی یک دکمه قرار می‌دهند که بینندگان اگر از بازی شخص خوششان آمد یا ترفندی دیدند که برایشان جذاب بود، با کلیک بر آن دکمه مبلغ دلخواه خود را می‌پردازند. گاهی تعداد بینندگان یک بازی زنده آن‌قدر زیاد می‌شود که شخص بازی‌کننده مبلغ بسیار قایل‌توجهی به جیب می‌زند!

کسب درآمد از پخش زنده بازی

بعضی‌ها هم مثل این آقا حرفه‌ای‌تر و مدعی‌تر هستند. آن‌ها جلوی پرده سبز بازی می‌کنند و با یک دوربین حرفه‌ای تصویر خودشان را هم به پخش زنده بازی اضافه می‌کنند تا احساسات و هیجانات هم به خوبی منتقل شود!

 

5. وبکست‌ سرگرمی با هدف کسب درآمد از تعداد بازدید

بسیاری از سایت‌های پخش زنده مثل یوتیوب و آپارات این امکان را فراهم کرده‌اند که در سیستم کسب درآمد آن‌ها ثبت‌نام کنید و به ازای تعداد بازدیدهای ویدیوهای شما، درآمد کسب کنید.

معمولا تعداد بینندگان ویدیوهای زنده خیلی بیشتر است و از این روش می‌‌توان استفاده کرد تا درآمد کسب کرد. اگر از هرکدام از روش‌های قبل استفاده می‌کنید، باز هم می‌توانید به عنوان درآمد مکمل روی این روش حساب کنید. کافی است با یک جستجوی ساده شرایط ثبت‌نام و کسب درآمد از پلت‌فرم‌های ویدیویی را بررسی کنید.

 

برای آموزش وبکست لطفا بر عکس زیر کلیک کنید.

برگزاری وب کست

 

نویسنده: ژان بقوسیان، مجید موسوی

 منبع: مدیر سبز



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 306
برچسب ها : وبکست, برگزاری وبکست, وب کست,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 14:41 | نویسنده : ژان بقوسیان |

ایجاد ترافیک یعنی هدایت بازدیدکنندگان به سایتمان. این کار می‌تواند هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین انجام شود. مثلا در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر افراد را تشویق می‌کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. ترافیک همچنین می‌تواند با روش‌های آفلاین ایجاد شود. مثلا در تمام تبلیغات، کارت ویزیت و حتی تماس‌های تلفنی، علاقه‌مندان را ترغیب کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. بسیاری از بازاریاب‌های اینترنتی تازه‌کار، فکر می‌کنند ایجاد ترافیک کار بسیار سختی است؛ ولی این‌طور نیست. فقط کافی است بودجه مناسبی اختصاص داده شود تا بازدیدکنندگان زیادی به سایت سرازیر شوند.

 

انواع ترافیک

1. ترافیک رایگان

شما می‌توانید با روش‌های رایگان بازدیدکنندگانی را به سایت هدایت کنید. مثلا می‌توانید از سایت‌های آگهی رایگان، تبادل لینک، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی و جستجو استفاده کنید. شاید بهترین نوع ایجاد ترافیک رایگان سئو باشد. سئو علمی است که کمک می‌کند با ایجاد تغییراتی در سایت و خارج از سایت کاری کنید که افراد بیشتری شما را با جستجو پیدا کنند. مثلا از گوگل یا سایت‌های دیگر به سایت شما هدایت شوند.

 

2. ترافیک پولی

به روش‌های مختلفی می‌توانید ترافیک پولی ایجاد کنید.

1. تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی با Pay Per Click که گاهی به‌اختصار PPC نامیده می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ایجاد ترافیک پولی است. مزیت این روش در آن است که شما فقط زمانی به تبلیغ‌کننده پول می‌پردازید که کسی بر تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت‌تان شود. اگر کسی تبلیغ را ببیند و واکنشی نشان ندهد هیچ مبلغی پرداخته نمی‌شود. بهترین مثال تبلیغات کلیکی سایت گوگل است. شما می‌توانید به گوگل تبلیغ کلیکی بدهید. وقتی علاقه‌مندان کلیدواژه‌ای خاص را جستجو می‌کنند سایت شما در اولین نتایج گوگل ظاهر خواهد شد. البته جلوی اسم سایت شما عبارت AD اضافه می‌شود تا جستجو کنندگان بدانند این یک تبلیغ است!

 

2. تبلیغات نمایشی (PPI)

در تبلیغات نمایشی (Pay Per Impression) شما به ازای تعداد نمایش تبلیغ پول می‌پردازید. در این روش تبلیغ‌کننده هیچ تضمینی نمی‌دهد که چه میزان از بینندگان تبلیغ بر آن کلیک خواهند کرد؛ ولی تضمین می‌کند تبلیغ شما مثلا 100000 بار نمایش داده شود. یکی از بهترین نمونه‌های تبلیغات نمایشی سایت بلاگفا است.

 

3. تبلیغات مدت‌دار

سومین نوع تبلیغات پولی، تبلیغات مدت‌دار است. سایت تبلیغ‌کننده فقط تضمین می‌کند که تبلیغ شما را برای مدت مشخصی در سایت به‌ نمایش بگذارد. مثلا بنر تبلیغاتی شما را به مدت 30 روز نمایش می‌دهد. اینکه این تبلیغ چند بار دیده می‌شود و چه تعدادی از بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند هیچ تضمینی ندارد. معمولا سایت‌هایی که بیننده کمتری دارند تبلیغات خود را با این مدل می‌فروشند.

 

افزایش ترافیک سایت قدمی ضروری برای موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی است. سایت شما در هر زمینه‌ای باشد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید بازدید‌کننده است. بدون داشتن بازدیدکننده، علاقه‌مندانی نخواهید داشت و در نتیجه فروشتان صفر خواهد بود!

اما چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ با استفاده از 20 روش زیر می‌توانید از همین امروز به افزایش ترافیک سایت و ایجاد ترافیک پایدار برای سایتتان بپردازید.

1. تبلیغ کنید!

اول نگاهی به این روش کاملا بدیهی می‌اندازیم. نمایش آگهی در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغ در رسانه‌‌های اجتماعی و تبلیغ گرافیکی همگی روش‌هایی عالی برای جذب علاقمندان هستند، برندتان را می‌سازند و سایت‌‌تان را در معرض دید قرار می‌دهند. استراتژی استفاده از تبلیغات پولی را طوری تدوین کنید که با اهداف‌تان سازگار باشد. آیا فقط ترافیک بیشتر می‌خواهید یا می‌خواهید گفتگوها درباره محصولات‌تان را هم افزایش دهید؟‌ هر مسیر پولی تبلیغ، مزایا و مضرات خودش را دارد. پس پرداخت پول برای تبلیغات، به‌دقت به اهداف‌تان فکر کنید.

سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها به تبلیغات کلیکی بپردازید. بودجه روزانه‌ای در نظر بگیرید و کار را شروع کنید.

 

2. در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید

در تمام رسانه‌های اجتماعی معروف صفحه‌ای بسازید و مطالب مفید و ارزشمندی درباره کارتان منتشر کنید. در این صفحات تا حد ممکن به معرفی محصولان خود نپردازید. مطالبی بنویسید که مخاطبان شما از دیدن آن لذت ببرند. شاید بهترین کار انتشار مطالب آموزشی بسیار کوتاه باشد چون به سرعت به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند. استفاده از استوری اینستاگرام و لینک دادن به سایت یکی از روش‌های افزایش ترافیک سایت است که اثر قابل‌توجهی دارد.

اگر یک شرکت تولیدی کسب‌وکاربه‌مشتری هستید می‌توانید با تبلیغ در سایت‌های اجتماعی عکس‌محور مثل pinterest و اینستاگرام بازدید سایت‌تان را به‌شدت افزایش دهید.

 

3. عنوان‌های جذاب بنویسید

عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوا هستند. حتی جامع‌ترین پست‌های وبلاگی بدون داشتن یک عنوان اثرگذار خوانده نمی‌شوند. در هنر عنوان‌‌نویسی استاد شوید. مثلا، نویسندگان سایت‌های BuzzFeed و Upworthy قبل از به توافق رسیدن درباره عنوان برتر که بیشترین ترافیک را در سایت ایجاد کند، حداقل 20 عنوان برای هر مطلب می‌نویسند. پیش قبل از فشردن دکمه ارسال، به‌دقت درباره عنوان‌تان فکر کنید.

برای نوشتن عنوان‌های بهتر مقاله 17 مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی را مطالعه کنید.

 

4. به «سئوی ‌داخلی‌» توجه کنید

آیا دوره سئو تمام شده است؟ خیر. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو هنوز هم روشی ارزشمند است. آیا بیشترین بهره را از تصویر متن‌دار می‌برید؟ آیا لینک‌های داخلی برای دسترسی به محتوای جدید ایجاد می‌کنید؟ بهینه‌سازی سایت‌ برای استفاده از سئوی داخلی نباید خیلی طول بکشد و این کار به افزایش طبیعی ترافیک سایت‌تان کمک زیادی می‌کند.

در هر مقاله‌ای به مقالات مرتبط دیگر در سایت‌تان لینک بدهید. همه عکس‌ها باید توضیات مناسبی داشته باشند که موقع آپلود عکس به آن اضافه می‌کنید. کلیدواژه‌های مهم مقاله را برجسته کنید.

 

5. بر کلیدواژه‌های طولانی کار کنید

آیا از کلیدواژه اصلی و کلید‌واژه محبوب‌تان استفاده کرده‌‌اید؟ حالا وقت استفاده از کلید‌واژه‌های طولانی است. کلید‌واژه‌های طولانی عامل اکثر جستجوها در وب هستند و اگر آن‌ها را در تبلیغ پولی‌تان در موتورهای جستجو یا سئو نگنجانید، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید.

مثلا به‌جای تلاش برای سئوی کلمه «طراحی سایت» می‌توانید بر کلماتی مثل «طراحی سایت فروشگاهی در تهران» تمرکز کنید. این نوع کلیدواژه‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.

 

6. در forumها یا انجمن‌ها فعال باشید

نوشتن مقالات در انجمن‌ها و جواب دادن به پست‌هایی که با کارتان مرتبط است روش بسیار خوبی برای مطرح کردن خودتان است. به‌ سادگی با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم‌ها مطرح می‌شوند، می‌توانید به‌ راحتی بین علاقه‌مندان به‌ عنوان یک متخصص در کسب‌و‌کارتان مطرح شوید. همچنین به سوالات رایج و نیاز‌های اصلی علاقه‌مندان پی خواهید برد. همچنین بررسی کنید که قوانین فروم به ‌شما اجازه بدهد که لینکی از خود را به‌ عنوان امضا یا زیر‌نویس قرار دهید. اگر چنین است حتما از این فرصت استفاده کنید تا مردم با خواندن جواب‌‌ها و مطالب شما علاقه‌مند به بازدید از سایت شما شوند. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

 

7. وبلاگ‌نویسی به‌عنوان مهمان را آغاز کنید

نوشتن مداوم پست مهمان در یک سایت معروف می‌تواند ترافیک ‌سایت‌تان را افزایش دهد و برندتان را سر زبان‌ها بیندازد، اما مراقب باشید که معیارهای نوشتن پست مهمان کاملا تغییر کرده است و ممکن است استفاده از تاکتیک‌های اسپمی منجر به جریمه‌های سنگین شود. با احتیاط عمل کنید.

مقاله‌های کوتاه یا چند‌صفحه‌‌ای بنویسید و در بخش منابع و «درباره نویسنده» توضیحاتی در مورد خودتان و لینکی به سایت خود درج کنید. این مقالات را بسته به طول مقاله به سایت‌های خبری، مجلات معمولی یا مجلات اینترنتی یا به سایت‌های دانلود و پخش مقالات بفرستید. این مقالات علاوه بر افزایش بازدید‌کنندگان سایت، باعث شناخته شدن شما به‌ عنوان یک متخصص در حوزه کاری مرتبط می‌شوند و احتمال خرید از شما افزایش می‌یابد. همچنین عده زیادی این مقالات را باز‌نشر خواهند کرد یا در سایت خود خواهند گذاشت که مقدار زیادی ترافیک و اعتبار مجانی برایتان به ‌همراه خواهد آورد.

یکی از سایت‌های خوب برای انتشار مقاله و افزایش ترافیک، سایت «ویرگول» است.

 

8. از دیگران دعوت کنید در سایت‌تان مطلب بنویسند

نوشتن پست مهمان یک جاده دوطرفه است. علاوه بر پست مطالب در سایر وبلاگ‌ها، از افراد حوزه کاری‌تان دعوت کنید تا در سایت شما پست بنویسند. آن‌ها احتمالا لینک دسترسی به آن مطلب در سایت شما را در سایت خودشان هم قرار می‌دهند و به این ترتیب خوانندگان جدیدی به سایت شما سر می‌زنند. فقط باید مطالب باکیفیت و دست‌اول را بدون لینک‌های اسپمی پست ‌کنید، زیرا گوگل پست‌های مهمان بی‌کیفیت را جریمه می‌کند.

 

9. محتوای ویروسی بسیار جذاب تولید کنید

به‌جای اینکه سعی کنید سایت‌های دیگر را متقاعد کنید که لینک محتوای شما را در سایت‌شان بگذارند که فرایندی خسته‌کننده و وقت‌گیر است، محتوایی تولید کنید که همه برای گذاشتن لینکش در سایت خودشان التماس کنند. محتواهای بسیار باارزش و منحصر به فرد بدون تلاش خاصی توسط دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند. همین موضوع باعث هدایت افراد جدید به سایت شما می‌شود.

 

10. در Linkedin پست بگذارید

لینکدین به چیزی بیشتر از مکانی برای یافتن کار جدید تبدیل شده است. حالا این بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصان مکانی ارزشمند برای نشر محتوا است و به همین دلیل باید دائم در آن پست بگذارید. با این کار ترافیک سایت‌تان و وجهه‌تان در صنعت را ارتقا می‌دهید، به‌خصوص اگر تعداد دنبال‌کنندگان‌تان متوسط تا زیاد باشد. هر مقاله‌ای که در سایت منتشر می‌کنید، لینک آن را هم در لینکدین بگذارید تا افراد جدید به سایت شما مراجعه کنند.

 

11. لینک داخلی داشته باشید

قدرت لینک شما فقط بر اساس تعداد سایت‌هایی که آن را به اشتراک گذاشته‌اند مشخص نمی‌شود، بلکه از ساختار لینک‌دهی داخلی‌تان هم تاثیر می‌پذیرد. وقتی محتوایی را تولید و منتشر می‌کنید، حواس‌تان به تهیه لینک‌های داخلی هم باشد. این کار نه‌تنها به سئو کمک می‌کند، بلکه منجر به تجربه بهتر و مفیدتر برای کاربران هم می‌شود که اساسی‌ترین عامل افزایش ترافیک سایت‌ هستند.

 

12. با افراد پیشرو حوزه خودتان مصاحبه کنید

آیا فکر می‌کنید مصاحبه فقط مختص افراد بزرگ است؟ وقتی بفهمید چند نفر مشتاق مصاحبه با شما و پاسخ دادن به سوال‌های‌تان هستند، شگفت‌زده می‌شوید. فقط کافی است از آن‌ها بخواهید. برای افراد پیشرو حوزه خودتان ایمیل‌ درخواست وقت مصاحبه بفرستید و این مصاحبه‌ها را در وبلاگ‌تان منتشر کنید. نه‌تنها با شناخته شدن اسم‌تان، اعتبار خودتان و ترافیک سایت‌تان افزایش می‌یابد، بلکه شاید فردی که با او مصاحبه کرده‌اید هم متن مصاحبه را منتشر کند که منجر به بازدید بیشتر از آن می‌شود.

 

13. ایمیل مارکتینگ را جدی‌تر بگیرید

خیلی از کسب‌وکارها آن‌قدر بر جذب مشتریان جدید از طریق تولید محتوا تمرکز می‌کنند، که روش‌های قدیمی‌تر را از یاد می‌برند. بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی است و حتی موفقیت متوسط ایمیل‌ها می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر ترافیک سایت شود. فقط مراقب باشید که افراد را با رگبار ایمیل‌ها درباره محصولات جدیدتان بمباران نکنید. همچنین، قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان را دست‌کم نگیرید؛ به‌خصوص از سوی افرادی که از محصولات و خدمات‌تان راضی هستند. ارسال یک ایمیل یادآوری دوستانه درباره محصول یا خدمت جدید می‌تواند به افزایش ترافیک سایت‌تان هم کمک کند.

به‌طور کاملا جدی بر جذب ایمیل در سایت و ارسال ایمیل تمرکز کنید.

 

14. از امضا‌ ایمیل استفاده کنید

یک امضای ساده با یک توضیح یک‌خطی در مورد مزایای اصلی خدمات خود تهیه کنید. این امضا را می‌توانید زیر هر ایمیلی که می‌فرستید قرار دهید حتی می‌توانید ایمیل‌هایی با مطالب مرتبط تهیه کنید و با امضای خودتان پخش کنید. دقت کنید که این ایمیل‌ها وقتی دست‌به‌دست فوروارد شوند تعداد خیلی بیشتری از علاقه‌مندان تبلیغات‌تان را خواهند دید. دقت کنید که احتمالا دوستان کسانی که به کارتان علاقه‌مند هستند و ایمیل فوروارد شده به دستشان می‌رسد نیز احتمالا به کارتان علاقه‌مند خواهند بود.

 

15. مطمئن شوید که سایت‌تان ریسپانسیو است

روزهایی که فقط از طریق صفحه کامپیوترهای خانگی به اینترنت و جستجوی اینترنتی دسترسی داشتیم، گذشته‌اند. امروزه، افراد بیشتری برای دسترسی به وب از موبایل‌های‌شان استفاده می‌کنند و اگر بازدیدکنندگان را مجبور کنید که خودشان به‌سختی مسیرشان را در سایت‌تان پیدا کنند، عملا به آن‌ها می‌گویید از سایت‌تان خارج شوند و سراغ دیگران بروند. حتی اگر یک وب‌سایت ساده و ابتدایی دارید، هنوز هم باید مطمئن شوید که در دسترس است و با دستگاه‌‌های مختلف ازجمله تلفن‌های هوشمند کوچکتر می‌توان از آن بازدید کرد.

 

16. بر سرعت سایت کار کنید

آیا تاکنون برای‌تان پیش آمده که 30 ثانیه منتظر باز شدن یک صفحه وب بمانید؟ برای من پیش نیامده. اگر باز شدن سایت‌‌تان خیلی طول بکشد، نرخ انصراف بازدیدکنندگان خیلی بالا می‌رود. مطمئن شوید که صفحات سایت‌تان تا حد ممکن از نظر تکنیکی بهینه‌اند و به‌خصوص به اندازه فایل‌ها، ساختار صفحه و عملکرد افزونه‌‌ها توجه کنید. هرچه سایت‌تان سریع‌تر باز شود، بهتر است.

 

17. از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید

محتوای متنی بسیار خوب است، اما ویدیو ابزار ارزشمندی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و جذاب‌تر کردن سایت‌تان است. داده‌ها نشان می‌دهد که ماندگاری اطلاعات تصویری بسیار بیشتر از متنی است و درنتیجه، بازاریابی ویدیویی روشی عالی برای جذب و حفظ توجه مخاطبان است و همزمان ترافیک سایت را هم افزایش می‌دهد.

ویدیوهایی درباره کارتان و محصولات و خدمات درست کنید و آن‌ها را در سایت‌هایی مثل یوتیوب و آپارات منتشر کنید. در توضیحات ویدیو از افراد دعوت کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت‌تان مراجعه کنند.

 

18. در سایت‌های دیگر به سوالات پاسخ بدهید

در بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها سوالات زیادی وجود دارد که هیچ‌کس به آن‌ها پاسخ نمی‌دهد. اگر در سایت خودتان مقالات و مطالبی دارید که به این افراد کمک می‌کند می‌توانید یک پاسخ کوتاه بدهید و برای اطلاعات بیشتر شخص را به مقاله سایت خودتان هدایت کنید.

البته این روش همیشه قابل استفاده نیست و شاید پاسخ شما توسط مدیر آن سایت تایید نشود.

 

19. تبادل لینک کنید

تبادل لینک با سایت‌های غیر‌رقیب ولی مرتبط با کسب‌و‌کارتان یا مرتبط با بازار هدفتان می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای به‌ دست آوردن ترافیک مفید باشد. در این روش هم شما و هم سایتی که با آن تبادل لینک می‌کنید بهره می‌برند. به سایت‌هایی درخواست تبادل لینک بدهید که رتبه آلکسای آن‌ها تقریبا با رتبه شما یکسان است. توقع نداشته باشید سایت‌های با رتبه بسیار بهتر از شما حاضر به تبادل لینک شوند.

 

20. تبادل تبلیغ

از فضای تبلیغاتی سایت‌تان برای تبلیغ سایت دیگری استفاده کنید و از آن سایت بخواهید که تبلیغ سایت شما را در سایت خود قرار دهد. این کار چیزی شبیه تبادل لینک است ولی به جای لینک احتمالا یک بنر تبلیغاتی رنگارنگ را تبادل می‌کنید.

 

البته برای افزایش ترافیک سایت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. اگر شما از روش خاصی استفاده کرده‌اید می‌توانید با ما در میان بگذارید.

 

نویسنده: ژان بقوسیان

 منبع: سایت modiresabz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 307
برچسب ها : افزایش ترافیک سایت,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 17:24 | نویسنده : ژان بقوسیان |

چگونه رتبه الکسا را کاهش بدهیم؟

رتبه الکسا معیار مهمی برای وب‌سایت‌ها است و به نحوی میزان محبوبیت سایت را نشان می‌دهد. سایت alexa.com به تمام وب‌سایت‌ها عددی را اختصاص داده که اصطلاحا رتبه الکسا نام گرفته است. اگر تبلیغ‌کننده‌ای بخواهد در سایت شما تبلیغ کند یا حتی بازدیدکننده‌ای که می‌خواهد از سایت شما خریدی انجام دهد احتمالا رتبه الکسای سایت شما را چک می‌کند؛ پس بهبود این رتبه می‌تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت و درآمد سایت داشته باشد.

 

رتبه آلکسا چیست؟

رتبه آلکسا یا  Alexa rank عددی است که میزان محبوبیت نسبی سایت شما را نسبت به سایت‌های دیگر نشان می‌دهد. با توجه به این تعریف متوجه می‌شویم که رتبه آلکسا نه تنها به میزان ترافیک سایت خودمان بستگی دارد، بلکه تغییراتی در ترافیک سایت‌های دیگر می‌تواند بر رتبه آلکسای سایت ما تاثیر بگذارد.

هرچه این عدد کوچک‌تر باشد سایت ما موفق‌تر و محبوبتر است. پس منظور از بهبود رتبه الکسا در واقع کاهش رتبه الکسا است. اگر رتبه آلکسای سایتی 1000 است، یعنی 999 سایت دیگر وجود دارند که مخاطبان بیشتری دارند. البته در سایت آلکسا، هم می‌توانیم رتبه جهانی سایت را ببینیم و هم رتبه الکسا ایران. اگر رتبه سایت ما در ایران 350 است، یعنی 349 سایت دیگر وجود دارند که در ایران محبوب‌تر هستند. هدف ما کاهش رتبه الکسا ایران است. میزان محبوبیت نیز بر حسب تعداد بازدیدکننده‌ها در روز و همین‌طور میانگین تعداد صفحات بازدیدشده محاسبه می‌شود. پس ممکن است دو سایت در روز دقیقا 1000 بازدیدکننده داشته باشند، ولی رتبه آلکسای بسیار متفاوتی داشته باشند، چون در یکی از سایت‌ها هر بازدیدکننده فقط 2 صفحه سایت را مشاهده می‌کند و در سایت دیگر هر بازدیدکننده 10 صفحه را مشاهده می‌کند.

نکته دیگر آن است که رتبه آلکسا با توجه به میانگین رتبه سه ماه اخیر نمایش داده می‌شود. پس اگر یک روز ترافیک خیلی زیادی را روانه سایت کردید توقع نداشته باشید بلافاصله تاثیر بزرگی بر رتبه آلکسای سایت داشته باشد.

 

چگونه بفهمیم رتبه آلکسای سایت ما چند است؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها نصب «تولبار آلکسا» است. این افزونه بر کروم، فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر نصب می‌شود و در نوار بالای مرورگر دکمه‌ای را اضافه می‌کند که با کلیک بر دکمه، می‌توان بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگر آن را دید. برای نصب این ابزار رایگان آلکسا کافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar را جستجو کنید و آن را بر مرورگر خود نصب کنید.

راه دیگر آن است که به این آدرس بروید و نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا رتبه آلکسای سایت را ببینید. https://www.alexa.com/siteinfo

 

کاهش رتبه الکسا

5 روش برای کاهش رتبه الکسا

1. تولید محتوای داغ

بسیاری از وب‌مسترها برای سایت محتوا تولید می‌کنند، ولی قبل از تولید محتوا به اندازه کافی تحقیق نمی‌کنند که چه موضوع‌هایی داغ هستند و برای بازدیدکنندگان سایت جذاب‌تر خواهند بود. محتوای جذاب باعث می‌شود بازدیدکننده تصمیم بگیرد چند بار در هفته به سایت سر بزند و همین موضوع رتبه آلکسای سایت شما را بهبود می‌دهد.

 

2. افزایش ترافیک سایت

از هر فرصت کوچکی برای  افزایش ترافیک سایت استفاده کنید؛ مثلا هرگاه مطلب جدیدی در سایت منتشر می‌کنید این موضوع را در رسانه‌های اجتماعی اعلام کنید. اگر سیستم ایمیل مارکتینگ دارید، سعی کنید حداقل هفته‌ای یک ایمیل جدید بفرستید و کاربران را به سایت هدایت کنید. همچنین با بهبود رتبه سایت در گوگل یا سئو، افراد بیشتری به سایت شما هدایت خواهند شد. حتی گاهی لازم است برای بهبود رتبه آلکسای سایت، پول خرج کنید و در سایت‌های دیگر تبلیغ کنید تا بازدیدکننده‌ها بیشتر شوند.

 

3. افزایش تعداد صفحات مشاهده شده توسط هر بازدیدکننده

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای بهبود رتبه الکسا آن است که کاری کنیم هر بازدیدکننده صفحات بیشتری از سایت را مشاهده کند؛ در این صورت با همان ترافیک همیشگی، می‌توان رتبه بهتری کسب کرد. برای این کار می‌توان از پلاگین‌ها و ابزارهایی استفاده کرد که مثلا بین محتوای مقالات، پیشنهاد خواندن مقالات مرتبط دیگر را می‌دهد. همچنین می‌توانیم در متن مقالات و محصولات لینک‌هایی به صفحه‌های دیگر سایت بدهیم. پلاگین Inline Related Posts یکی از ابزارهای وردپرس است که می‌تواند بر بهبود رتبه آلکسا تاثیر مثبتی بگذارد.

 

4. نصب Alexa Toolbar

سایت آلکسا نمی‌تواند ترافیک سایت‌ها را با دقت تخمین بزند. اگر بر مرورگر شما تولبار آلکسا نصب باشد و از همان مرورگر سایت خودتان را مشاهده می‌کنید، همین موضوع باعث می‌شود اطلاعات بازدید سایت شما از کامپیوتر خودتان برای آلکسا ارسال شود و تاثیر مثبتی بر بهبود رتبه سایت شما خواهد گذاشت. پس همین الان Alexa Toolbar را نصب کنید.

 

5. بهبود سئو سایت

اگر بر بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل کار کنیم، ترافیک رایگان بیشتری از طریق گوگل به سایت ما سرازیر می‌شود. همین موضوع باعث کاهش رتبه الکسا سایت می‌شود. البته این راهکار نیاز به زمان دارد و نمی‌توان توقع کاهش سریع رتبه الکسا را داشت، ولی راهکاری پایدار و ارزشمند است که در درازمدت تاثیر خودش را نشان خواهد داد.

 

مسلما بهبود رتبه الکسا مهم‌ترین نگرانی یک وب‌مستر نیست، ولی خوب است به‌ عنوان یکی از معیارهای کلیدی سنجش وضعیت سایت، این عدد را هم مد نظر قرار بدهیم و در جهت بهبود آن بکوشیم.

 

نویسنده: ژان بقوسیان

منبع: سایت modiresabz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 300
برچسب ها : کاهش رتبه الکسا ,بهبود رتبه الکسا ,رتبه آلکسا,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 16:08 | نویسنده : ژان بقوسیان |

بيان غيرکلامي احساسات و افکار نقش مهمي در درک ديگران از شما و ارتباط و تعامل با شما بازي مي‌کند. به همين دليل بايد زبان بدن را بشناسيد، دليل اهميتش را بفهميد و راهي براي به حداقل رساندن برداشت‌هاي اشتباه ديگران از رفتار خودتان پيدا کنيد.

 

تعريف زبان بدن

طبق لغت‌نامه آکسفورد «زبان بدن» فرايند برقراري ارتباط غيرکلامي با حالات و حرکات خودآگاه و ناخودآگاه.

 

موارد زير ارتباط بين دو نفر را شکل مي‌دهند:
آنچه بيان مي‌شود
روش بيان آن
حالات صورت گوينده
حالات بدن گوينده (مثلا، دست به‌ سينه مي‌ايستد يا دقيقا روبه‌روي کسي مي‌ايستد که مشغول صحبت با اوست).

در کل اگر بخواهيم بگوييم که زبان بدن چيست؟ زبان بدن هر چيزي است که بدون کلام بيان و منتقل مي‌شود. حتي شايد خود فرد از پيامي که به‌طور غيرکلامي منتقل مي‌کند، خبر نداشته باشد.

 

کدام ويژگي زبان بدن بسيار مهم است؟

آنچه مي‌گوييد فقط بخشي از پيام‌تان است و شنونده بقيه پيام را با توجه به زبان بدن‌تان دريافت مي‌کند.

اگر شنونده احساس کند زبان بدن‌تان با کلام‌تان همخواني دارد، به شنيده‌هايش اعتماد مي‌کند. اين هماهنگي بين رفتار و گفتار را «سازگاري کلامي/غيرکلامي» مي‌نامند.

 

سازگاري کلامي/غيرکلامي

اگر شنونده تضادي بين پيام کلامي و غيرکلامي‌تان ببيند، به شنيده‌هايش شک مي‌کند. مثلا، اگر از چيزي تعريف کنيد، اما اخم کرده باشيد، شنونده آن را به دروغگويي شما تعبير مي‌کند (يا حداقل آن را صادقانه نمي‌داند). بايد بدانيد شنوندگان به‌جاي اينکه بر يک حرکت يا واکنش خاص شما تمرکز کنند، همه زبان بدن‌تان را بررسي مي‌کنند.

 

زبان بدن خيلي بيش از کلمات حرف دارد

شايد لبخند بزنيد، شايد حرف‌هاي مثبت بزنيد، اما اگر مشت‌تان را گره کرده باشيد و پشت‌تان خيلي صاف باشد، سيگنال قرمز به ديگران مي‌فرستيد. زبان بدن از اين جهت مهم است که حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، بدون اين‌که مجبور به استفاده از کلام باشيد. بايد از آنچه مي‌توانيم با زبان بدن بگوييم (که گاهي ناخودآگاه است) آگاه باشيم تا بتوانيم منظورمان را شفاف و موثر بيان کنيم.

 

زبان بدن در محيط کار

مهم نيست چه نقشي در محيط کار داريد، اما مورد اعتماد بودن و نشان دادن اين قابليت‌تان به ديگران بسيار مهم است. مي‌توانيد بدون هيچ کلامي ديگران را از اين ويژگي خود آگاه کنيد.

 

5 روش براي ايجاد اعتماد غيرکلامي

5 روش زير به شما کمک مي‌کند که فقط با استفاده از کليدهاي غيرکلامي در همکاران اعتماد ايجاد کنيد:‌

1. با فردي که مشغول صحبت با شما است، تماس چشمي برقرار کنيد.
2. ژست خوبي داشته باشيد که اعتمادبه‌نفس و تسلط‌تان را نشان دهد. حتي مي‌توانيد کمي به جلو خم شويد تا نشان دهيد سراپا گوش هستيد.
3. لبخند بزنيد (اما نه لبخند مصنوعي، زيرا افراد فورا لبخند مصنوعي را تشخيص مي‌دهند و نتيجه مي‌گيرند که قابل‌اعتماد نيستيد).
4. دست‌هاي‌تان را در جايي قرار دهيد که مخاطب آن‌ها را ببيند. وقتي مردم دست شما را مي‌بينند، آرام مي‌شوند. هرگز بداخلاق نباشيد.
5. آيينه شخص مقابل باشيد و رفتارش را تکرار کنيد تا نشان دهيد با او همدل هستيد.

 

شخصي که واقعا دارد گوش مي‌دهد و شخصي که وانمود مي‌کند مشغول گوش دادن است، هر دو از همين روش‌ها استفاده مي‌کنند. پس بايد اين موضوع را بدانيد!

 

زبان بدن و رهبري موثر

مهم نيست که در محيط کار نقش رهبري داريد يا نداريد،‌ اما احتمالا زماني فرا مي‌رسد که وظيفه به اشتراک‌گذاري نظرات، متحد کردن افراد يا ساده‌سازي يک پروژه به شما واگذار مي‌شود. براي انجام موثر اين نقش بايد به افراد انگيزه دهيد و اثر مثبتي بر آن‌ها بگذاريد. بخش بزرگي از اين کار وابسته به چيست؟ درست حدس زديد: به زبان بدن.

 

ديگران همواره شما را بررسي مي‌کنند

افرادي که با آن‌ها کار مي‌کنيد به‌طور خودآگاه يا ناخودآگاه اعتبار، اعتماد‌به‌نفس و قابل‌اعتماد بودن شما را ارزيابي مي‌کنند. بخشي از ارزيابي مردم درباره شما به حالات يا زبان بدن‌تان مربوط است.

آن‌ها به حرف‌تان گوش مي‌دهند و سخنان‌تان را مي‌شنوند، اما مي‌خواهند ببينند رفتار، حالات صورت و بقيه زبان بدن‌‌تان با گفته‌هاي‌تان همخواني دارد يا نه. مهم‌تر از همه اين‌که سازگاري کلامي/غيرکلامي‌تان بايد عالي باشد؛ در غيراين‌صورت؛ شنونده به آنچه سعي داريد نشان دهيد و وانمود کنيد شک مي‌کند.

 

هوش احساسي و زبان بدن

بحث‌هاي زيادي درباره افراد داراي هوش احساسي بالا که به‌طور موثر از زبان بدن‌شان استفاده مي‌کنند، وجود دارد؛ وقتي موضوع جدي مي‌شود، دقيق توجه مي‌کنند، و وقتي موضوع کم اهميت است، خودشان را عقب مي‌کشند و کمي بي‌تفاوت مي‌شوند.

اگر ستاره هوش احساسي نيستيد، نگران نباشيد. هنوز هم مي‌توانيد برقراري ارتباط موثر؛ حتي ارتباط غيرکلامي را ياد بگيريد!

 

لحن صدا

محققان دانشگاه تافتس تحقيقي انجام دادند که در آن جراحان هنگام ملاقات با بيماران به لحن صداي آن‌ها توجه کردند. لحن صداي دستوري، بي‌تفاوت يا مضطرب، نشانه نوعي شکايت از قصور پزشکي بود و احساس منفي بيمار را نشان مي‌داد.

 

نکات و مثال‌هايي از کاربرد زبان بدن

حالا که از اهميت زبان بدن آگاه شديد، با چند نکته کليدي آشنا شويد تا کنترل بيشتري بر پيام‌هاي غيرکلامي خود پيدا کنيد و در استفاده از آن‌ها استاد شويد.

 

مراقب دست‌‌هاي‌تان باشيد

توصيه شده در شرايط حساس، مثل شرايطي که پليس در صحنه حضور دارد، دست‌هاي‌تان را در جايي قرار دهيد که کاملا قابل ديدن باشد. اين قانون براي افراد کسب‌وکارها هم صادق است.

 

نشان دادن قابليت اعتماد

علاوه بر اين‌که بايد ثابت کنيد چيزي را پنهان نمي‌کنيد، نشان دادن دست‌‌ها با کف باز و قابل ديدن نشانه اين است که تهديدي براي شخص مقابل نيستيد و مي‌تواند به شما نزديک شود. اين حالت، بين شما و شنونده اعتماد ايجاد مي‌کند.

علاوه بر اين‌که دست‌‌ها بايد باز و قابل ديدن باشد، به حالت دست‌تان و کاري که با آن انجام مي‌دهيد هم توجه کنيد. مثلا، شايد شنونده قفل کردن انگشتان دو دست درهم و چرخاندن دو شصت‌ را به خستگي يا بي‌‌حوصلگي شما تعبير کند.

در نهايت اين‌که هرگز يادتان نرويد دست بدهيد! زيرا دست دادن يک حرکت خوب براي ايجاد اعتماد در فرد مقابل است. نوع دست دادن شما بايد اعتماد‌به‌نفس و پيش‌بيني‌پذير بودن‌‌تان را نشان دهد، نه اينکه مثلا با زود عقب کشيدن دست‌‌ (مثل ترامپ)، فرد مقابل را نگران کنيد.

 

مراقب حرکات پايتان باشيد

هر وقت مي‌خواهيد ناسازگاري کلامي/غيرکلامي‌تان را پنهان کنيد، بايد به موارد زيادي فکر کنيد. بايد لحن صداي‌تان را آرام‌تر کنيد،‌ مراقب حالات صورت‌تان باشيد و کنترل بدن‌تان را در دست بگيريد. گفتنش خيلي راحت‌تر از انجام دادنش است. يکي از قسمت‌هاي بدن که معمولا به حرکاتش دقت نمي‌کنيم، پا است.

 

پاهاي ما به‌طور طبيعي چه کاري انجام مي‌دهند؟

دکتر کارول گومان، مشاور رهبري مي‌گويد: «پاها بي‌قرار مي‌شوند، به اين سو و آن سو حرکت مي‌کنند، دور هم يا دور پايه صندلي ‌مي‌چرخند. براي کاهش استرس پاها را دراز يا خم مي‌کنيم يا حتي هنگام فرار از موقعيت بد لگد مي‌زنيم. اين حرکت‌ها براي آرام کردن بي‌حوصلگي و اضطرابي است که فرد سعي در پنهان کردن آن دارد. در کل، بي‌قراري پاها و دست‌‌ها اصلا جالب نيست. به گفته الکساندر تودوروف، محقق دانشگاه پرينستون، مردم اغلب درباره اعتبار و شايستگي ديگران به‌طور شهودي قضاوت مي‌کنند. تحقيق او نشان داده چنين قضاوت‌هايي خيلي سريع و در يک‌دهم ثانيه انجام مي‌شوند، پس هميشه به حالات و حرکات‌تان دقت کنيد.

 

لبخند بزنيد

لبخند يکي از ساده‌ترين راه‌هاي نشان دادن پذيرا و دوستانه بودن شما است، اما نه لبخند مصنوعي. زماني محققان فکر مي‌کردند نمي‌شود هنگام اجبار لبخند واقعي زد، اما هميشه هم اين‌طور نيست. يکي از نشانه‌هاي منسوخ تشخيص لبخند مصنوعي چين نخوردن گوشه چشم است، اما چين خوردن گوشه چشم هم لزوما نشانه لبخند واقعي نيست، اما چين نخوردنش قطعا نشانه اين است که فرد هيچ هيجاني ندارد.

 

آيا بايد رفتار شخص مقابل را تکرار کنيد؟

با تاييد قابل‌قبول بودن حرف شخص مقابل مي‌توانيد مسير گفتگو را هموار کنيد، اما حتي اگر مخالف هم هستيد، حرف‌تان را بزنيد. بعضي‌ها پيشنهاد مي‌کنند حرکات و حالات شخصي که داريد با او حرف مي‌زنيد را تکرار کنيد. درنتيجه به او نشان مي‌دهيد مشغول گوش دادن هستيد و حرفش را مي‌فهميد.

 

به‌جاي تکرار حالات طرف مقابل، با او ارتباط برقرار کنيد

هدف اصلي ايجاد ارتباط بين دو طرف است. وقتي به زبان بدن شخص مقابل توجه مي‌کنيد تا آن را تکرار کنيد، مراقب نکات منفي زبان بدنش هم باشيد. مثلا، آيا شانه‌هايش را بالا مي‌اندازد؟ اگر چنين کاري مي‌کند نشانه اين است که حرف شما را متوجه نمي‌شود. يا ابرويش را بالا مي‌برد؟ اين کار نشان مي‌دهد که ناراحت است.

 

تکرار رفتار شخص مقابل جنجال‌برانگيز است- مي‌توانيد گوش دادن دقيق را جايگزين آن کنيد

تکرار رفتار شخص مقابل حتما جنجال به‌پا مي‌کند. دکتر جف تامسون محقق و کارشناس رابطه در شرايط بحران معتقد است که خيلي‌ها به‌طور ناخودآگاه رفتار شخص مقابل را تکرار مي‌کنند. تلاش عمدي و آگاهانه براي تقليد يا تکرار رفتار شخص مقابل مي‌تواند نتيجه معکوس داشته باشد؛ به‌خصوص وقتي پاي پول در ميان است.

درعوض، او معتقد است استفاده از دو مهارت همدلي و گوش دادن دقيق مي‌تواند شما را به همان اهداف مطلوب يعني توافق بيشتر و متقاعد کردن شخص مقابل برساند.

 

نکات کابردي از زبان کارشناسان زبان بدن

آيا غير از ايجاد روابط موثر، دليل ديگري هم براي توجه به زبان بدن وجود دارد؟ بله!

تحقيقات يک روانشناس به‌نام اِيمي کادي نشان مي‌دهد که ژست قدرت گرفتن حتي براي چند دقيقه در روز مي‌تواند نظر خودتان و ديگران را نسبت به شما عوض کند.

 

زبان بدن مثبت، رفتارتان را تغيير مي‌دهد

توني رابينز، سخنران انگيزشي پيشگام استفاده از کارهاي فيزيکي عمدي و آگاهانه براي تغيير حالات احساسي و رها شدن از شر عادت‌هاي منفي است. هدف اين است که خودتان را رها کنيد و در مسير موفقيت گام برداريد.

مثلا، شايد شخصي که افسردگي دارد آهسته حرکت کند، کوتاه و کم‌عمق نفس بکشد، قوز کند و سرش را پايين بگيرد. رابينز پيشنهاد مي‌کند که براي خارج شدن از چنين حالتي دقيقا برعکس اين کارها را انجام دهيد.

 

اهميت تغيير حالت عمدي و آگاهانه

همچنين توصيه مي‌کند براي 2 دقيقه ژست قوي بودن مثلا ژست «زن اعجاب‌انگيز» را به خود بگيريد (پاهاي‌تان را محکم بر زمين فشار دهيد و دست‌هاي‌تان را به کمر بزنيد). رابينز مي‌گويد اين کارهاي عمدي مي‌تواند در انجام امور مهم و رسيدن به اهداف به شما کمک کند.

 

زبان بدن مثبت و هوش احساسي درهم‌تنيده هستند

نوع معرفي خودتان به ديگران، اثر زيادي بر نگرش آن‌‌ها نسبت به شما دارد. همان‌طور که حدس زديد، زبان بدن يکي از پايه‌هاي اصلي معرفي خودتان است. با بهبود زبان بدن، ديگر اثر منفي و مخرب بر اطرافيان نمي‌گذاريد. هوش احساسي اساس توانايي شما براي برقراري ارتباط موثر است.

 

افسانه‌هاي مربوط به زبان بدن

تاکنون درباره دانسته‌‌هاي خود از زبان بدن صحبت کرديم، اما افسانه‌‌هايي که در اين رابطه وجود دارد، چيست؟ به گفته جو ناوارو، کارشناس زبان بدن و مامور سابق اف.بي.آي:

1. ما آنقدر که فکر مي‌کنيم در رو کردن دست دروغگوها مهارت نداريم. تحقيقات نشان مي‌دهد خيلي از ما فقط مي‌توانيم حدس بزنيم کسي دروغ مي‌گويد يا مي‌خواهد ما را فريب دهد، اما هرگز نمي‌توانيم مطمئن شويم. رفتاري مثل لمس صورت را که ما نشانه دروغگويي يا فريب‌کاري مي‌دانيم، ممکن است توسط يک شخص مضطرب يا بي‌قرار هم انجام شود. پس اين حالت معيار خوبي براي تشخيص دروغ گفتن يا نگفتن شخص مقابل نيست.

2. امتناع از تماس چشمي ربطي به دروغگويي ندارد. در واقع، آن‌هايي که عادت به دروغگويي دارند، بيش از حد معمول با ديگران تماس چشمي برقرار مي‌کنند، زيرا مي‌دانند منتظر تماس چشمي بيشتر هستيد و با کمال ميل اين کار را براي‌تان انجام مي‌دهند تا دروغ‌شان را بپذيريد. به‌علاوه، تماس چشمي تا حد زيادي به مسائل فرهنگي ربط دارد. در بعضي فرهنگ‌ها به افراد ياد مي‌دهند وقتي به دردسر مي‌افتند پايين را نگاه کنند تا ندامت و پشيماني‌شان را نشان دهند.

 

آيا واقعيت دارد که 93 درصد روابط غيرکلامي هستند؟

خير. آلبرت محرابيان استاد دانشگاه يو.سي.ال.اي اين عدد را از ترکيب نتايج دو مطالعه ديگر به‌دست آورد که اصلا دقيق نيست. محققان درصد دقيقي از روابط غيرکلامي ندارند و دانستن اين‌که نسبت روابط کلامي/غيرکلامي 65/35، 75/25 يا 50/50 است هم اهميتي ندارد، زيرا ارتباط غيرکلامي هميشه مهم است.

 

آيا واقعا زبان بدن از کلام خيلي مهم‌تر است؟

شايد اين‌طور باشد. همانطور که در بالا اشاره کرديم، محققان درباره اين‌‌که کدام مهم‌تر است به توافق نرسيده‌اند، اما بعضي‌ها معتقدند که کلام مهم‌تر است. شانه بالا انداختن، چرخش چشم‌ها و ساير حالات مهم هستند، اما فقط بخشي از پيام را منتقل مي‌کنند، در‌حالي‌که کلام کل پيام را منتقل مي‌کند.

 

نتيجه مقاله درباره زبان بدن

هرچقدر هم که فکر کنيد روابط غيرکلامي از کلام مهم‌تر است، همه اتفاق‌نظر داريم که هردو اجزاي کليدي برقراري رابطه هستند. براي ايجاد روابط موثر، بايد در هر دو حوزه مهارت کسب کنيم. بايد واضح‌تر حرف بزنيم و در عين‌حال بايد با بدن‌مان هم نشان دهيم که حرف‌مان قابل‌اعتماد است.

 

مترجم: ژان بقوسیان

 منبع: سایت modiresabz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 296
برچسب ها : زبان بدن,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 16:51 | نویسنده : ژان بقوسیان |

چگونه کلاس آنلاين برگزار کنيم؟

پاسخ 11 پرسش درباره وبينار

 

1. وبينار چيست؟

وبينار يکي از پديده‌هاي بسيار اثرگذار در دنياي بازاريابي اينترنتي و همچنين تدريس است. وبينار در واقع سميناري است که از طريق وب برگزار مي‌شود. اگر خيلي ساده توضيح دهيم، مدرس پشت لپ‌تاپ يا کامپيوتر خود مي‌نشيند و از طريق ميکروفن و وب‌کم به صورت زنده محتواي خود را ارائه مي‌دهد حتي مي‌تواند صفحه تصوير کامپيوتر خود را به اشتراک بگذارد. شرکت‌کنندگان وبينار هم مي‌توانند به صورت زنده صداي سخنران را بشنوند و همچنين تصوير سخنران يا صفحه کامپيوتر او را ببينند. البته از آنجايي که بسياري از وبينارها محتواي آموزش دارند، مدرس ترجيح مي‌دهد از پاورپوينت استفاده کند؛ در اين صورت مخاطب صدا را مي شنود و همچنين روي صفحه کامپيوتر يا موبايل خود پاورپوينت سخنران را مي‌بيند.

 

2. آيا براي برگزاري وبينار لازم است سايت داشته باشم؟

خير. لازم نيست سايت داشته باشيد. شما از شرکت‌هاي ارائه‌دهنده سرويس وبينار، اکانت ماهانه يا سالانه مي‌خريد و سپس وبينار در سايت آن‌ها برگزار مي‌شود. لينکي اختصاصي در اختيار شما قرار داده مي‌شود تا به شرکت‌کنندگان وبينارتان بدهيد. آن‌ها با مراجعه به آن لينک مي‌توانند در کلاس آنلاين شرکت کنند. شما هم با نام کاربري خود وارد همان صفحه مي‌شويد و به عنوان سخنران، ارائه خود را شروع مي‌کنيد. کار به همين سادگي است!

 

3. براي برگزاري وبينار سرعت اينترنت ما چقدر بايد باشد؟

اگر فقط بخواهيد پاورپوينت خود را نمايش دهيد و مخاطبان صداي شما را بشنوند، معمولا سرعت 512 کيلوبيت بر ثانيه کافي است. البته توجه کنيد که سرعت آپلود شما بايد اين مقدار باشد. سرعت دانلود خيلي اهميت ندارد. البته اگر بخواهيد شرکت‌کنندگان تصوير زنده شما را هم ببيند مسلما به سرعت‌هاي بالاتري در حد 1 تا 5 مگابيت بر ثانيه نياز داريد و با سرعت آپلود 5 مگابيت مي‌توانيد فيلم خود را به صورت HD منتشر کنيد.

 

4. شرکت‌کنندگان من براي شرکت در وبينار، سرعت اينترنت‌شان چقدر بايد باشد؟

براي شرکت در وبينار سرعتي در حد 1 مگابيت بر ثانيه مي‌تواند کافي باشد. شايد برايتان اين سوال پيش بيايد که چرا با وجود سرعت بالاي اينترنت من، بارها دچار قطعي شدم. پاسخ آن است که پايداري خط اينترنت شما بسيار اهميت دارد؛ مثلا ممکن است سرعت شما 10 مگابيت است ولي اينترنت شما مرتب قطع و وصل مي‌شود. مشکل ديگر مي‌تواند از طرف برگزارکننده باشد. اگر برگزارکننده دچار مشکل شود مسلما ما هم با مشکل مواجه خواهيد شد. معمولا اينترنت ADSL پايداري بيشتري دارد و بهتر است از آن استفاده شود.

 

5. براي برگزاري وبينار به چه تجهيزاتي نياز داريم؟

امکانات سخت‌افزاري لازم يک کامپيوتر مجهز به ميکروفن و وب‌کم، همچنين اينترنت پرسرعت است. البته اغلب لپ‌تاپ‌ها خودشان ميکروفن داخلي و وب‌کم دارند، پس شايد فقط يک لپ‌تاپ که به اينترنت پرسرعت متصل است کافي باشد. البته به يک سرويس ارائه وبينار هم نياز داريد. منظور سايت‌هايي هستند که به ازاي پرداخت مبلغي مي‌توانيد از طريق سرورهاي آن‌ها اقدام به برگزاري کلاس آنلاين کنيد.

 

6. شرکت‌کنندگان من، براي شرکت در وبينار به چه تجهيزاتي نياز دارند؟

براي شرکت در وبينار، يک کامپيوتر متصل به اينترنت کافي است. البته مسلما آن کامپيوتر بايد امکان پخش صدا را از طريق اسپيکر يا هدفون داشته باشد. البته برخي از شرکت‌هاي ارائه‌دهنده سرويس وبينار، اين امکان را دارند که بتوان از طريق موبايل يا تبلت هم در وبينار شرکت کرد. براي شرکت در وبينار شايد صرفا لازم باشد از طريق مرورگر وارد آدرس خاصي شويد و بتوانيد ارائه را ببينيد. البته برخي از سرويس‌هاي وبينار خودشان نرم‌افزار يا اپليکيشن خاصي دارند که بايد قبلا روي سيستم خود نصب کنيد. نمي‌توان گفت کدام بهتر است؛ ولي معمولا در سرويس‌هايي که از طريق نرم‌افزار يا اپليکيشن ارائه مي‌شود، مشکلات و قطع شدن کم‌تر است.

 

7. چرا بسياري از سرويس‌هاي وبينار در ايران کار نمي‌کند؟

اغلب سايت‌هاي ارائه‌دهنده سرويس وبينار به خصوص آن‌هايي که قيمت پايين‌تري دارند در پشت صحنه، براي پخش وبينار از سرويس‌هايي مثل گوگل هنگ‌آوت، يوتيوب يا فيس‌بوک لايو استفاده مي‌کنند که فيلتر هستند و بنابراين امکان استفاده از اين سرويس‌ها امکان‌پذير نيست.

 

8. آيا با توجه به سرعت اينترنت، مي‌توانيم وبينار برگزار کنيم؟

بله حتما. اکنون بسياري از مدرس‌ها از وبينار استفاده مي‌کنند. کافي است از سرويس‌هايي استفاده کنيد که در ايران با مشکل مواجه نخواهد شد. يک راه آن است که در گوگل جست‌وجو کنيد و شرکت‌هاي ايراني ارائه‌دهنده سرويس وبينار را پيدا کنيد. راه ديگر آن است که از سرويس‌هاي خارجي استفاده کنيد. البته اغلب سرويس‌هاي خارجي امکان تست رايگان دارند. پس به راحتي مي‌توانيد تست کنيد که آيا بدون مشکل کار مي‌کند يا خير.

موضوع ديگر آن است که سرعت اينترنت خود را تست کنيد تا ببينيد آيا کافي است يا خير. براي اين کار توصيه مي‌کنم به سايت speedtest.net مراجعه کنيد. توسط اين سايت مي‌توانيد سرعت واقعي دانلود و آپلود خط اينترنت خود را بسنجيد. اگر سرعت آپلود اينترنت شما حداقل يک مگابيت بر ثانيه است، احتمالا مشکلي نخواهيد داشت. البته پارامتر ديگري که حتما نياز به توجه دارد پايداري سرعت اينترنت شما است. در سايت speedtest.net به دقت نگاه کنيد که آيا سرعت آپلود شما تقريبا ثابت است يا تغييرات زياد لحظه‌اي دارد. اگر تقريبا ثابت باشد، اينترنت شما براي برگزاري وبينار مناسب است.

 

9. کاربرد وبينار براي مدرس‌ها چيست؟

يکي از کاربردهاي وبينار، برگزاري آموزش آنلاين است. اگر شما مدرس هستيد به راحتي مي‌توانيد يک وبينار برگزار کنيد و شرکت‌کنندگان از هر جاي دنيا در آن شرکت کنند. با اين روش مشکل مکان و فاصله حل مي‌شود. همچنين مخاطبان شما بسيار بيشتر مي‌شوند چون شرکت‌کنندگان به شهر يا کشور محدود نمي‌شوند. فرض کنيم کارتان تدريس خصوصي کنکور است. مي‌توانيد به افراد خصوصي تدريس کنيد و هر ماه يک بار، وبينار رفع‌ اشکال برگزار کنيد. با اين کار از تمام رقيبان متمايز خواهيد شد. مي‌توانيد مبلغ کلاس را از افراد دريافت کنيد و سپس لينک شرکت در وبينار را در اختيارشان قرار دهيد.

 

10. کاربرد وبينار براي کسب‌و‌کارها و فروشندگان چيست؟

امروز بخش عمده بازاريابي به آموزش تبديل شده است. فرض کنيم کار شرکت شما فروش دوربين ديجيتال است. به راحتي مي‌توانيد يک وبينار يک‌ساعته برگزار کنيد و در آن آموزش دهيد چگونه مي‌توان يک دوربين مناسب انتخاب کرد و خريد. انتهاي وبينار مي‌توانيد پيشنهاد بدهيد که از خودتان بخرند و افرادي که تا مثلا 48 ساعت خريد کنند، يک هديه مانند باتري اضافي يا … هديه مي‌گيرند. با اين روش در واقع به بازاريابي حضوري مي‌پردازيد با اين تفاوت که در يک ساعت مطالب خود را به چند صد نفر ارائه مي‌کنيد.

کاربرد ديگر وبينار برگزاري جلسات آنلاين است. از طريق وبينار به‌ راحتي مي‌توانيد با کارمندان، نمايندگان و خريداران جلسه بگذاريد و به تبادل اطلاعات بپردازيد.

 

11. همين امروز مي‌خواهم وبينار برگزار کنم. چگونه اين کار را انجام دهم؟

ابتدا بايد يک سرويس ارائه وبينار پيدا کنيد؛ مثلا مي‌توانيد براي شروع از سايت https://clickmeeting.com استفاده کنيد. اين سايت امکان رايگان برگزاري وبينارهاي تا 25 نفر و براي 30 روز را فراهم مي‌کند. پس مي‌توانيد همين امروز در سايت ثبت‌نام کنيد و از چند نفر از دوستان بخواهيد در وبينار شما شرکت کنند! بعد از شايد 10 دقيقه کار کردن با اين سايت، خواهيد ديد که کار چقدر ساده‌تر از آن چيزي است که فکر مي‌کرديد. البته براي برگزاري وبينار واقعي مي‌توانيد از سرويس‌هاي پولي اين سايت استفاده کنيد.

به شما تبريک مي‌گوييم: شما اکنون برگزارکننده وبينار هستيد و مي‌توانيد کلاس آنلاين برگزار کنيد!

 

نويسنده: ژان بقوسيان

 منبع: سايت modiresabz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 296
برچسب ها : کلاس آنلاین ,برگزاری کلاس آنلاین ,وبینار,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 17:50 | نویسنده : ژان بقوسیان |

در اين ويديوي آموزش ديجيتال مارکتينگ ژان بقوسيان مدرس «دوره ديجيتال مارکتينگ» به شما آموزش مي‌دهد چگونه با روش‌هاي پيشرفته ايميل مارکتينگ ايميل بازديدکنندگان سايت را دريافت کنيد.

امروزه بازديدکنندگان سايت خيلي سخت‌گيرتر شده‌اند و به‌راحتي ايميل خودشان را در سايت وارد نمي‌کنند. روش کلاسيک جذب ايميل آن است که يک صفحه فرود بسازيم. بازديدکننده در صفحه فرود با يک پيشنهاد جذاب مواجه مي‌شود که اگر ايميل را وارد کند مي‌تواند اين پيشنهاد را دريافت کند؛ مثلا به او مي‌گوييم پس از ورورد ايميل مي‌‌تواند فايلي را به‌صورت رايگان دانلود کند.

در اين آموزش نمي‌خواهيم به اين بديهيات بپردازيم. در اين ويديو به 5 روش پيشرفته جذب ايميل مي‌پردازيم که بخشي از «دوره بازاریابی اینترنتی» است. به شما ياد مي‌دهيم بدون ساختن صفحه فرود سنتي ايميل‌هاي زيادي جمع‌آوري کنيد.

با يک آموزش بسيار پيشرفته در خدمت شما هستم و مي‌خواهم در مورد 5 روش جذب ايميل صحبت کنم.

در واقع مي‌خواهيم بگوييم که وقتي بازديدکننده‌اي به وب‌سايت شما مي‌آيد چگونه مي‌توانيد ايميل او را دريافت کنيد. همچنين حتما مي‌دانيد که روش رايج و کليشه‌اي اين است که مخاطب را به يک صفحه فرود هدايت مي‌کنيم که احتمالا در آن صفحه فرود يک هديه يا PDF قرار مي‌دهيم و از مخاطب مي‌خواهيم که ايميل خود را وارد کند تا بتواند آن فايل را دانلود کند.

ولي اين آموزش در مورد ساختن صفحه فرود يا ايده‌اي که گفته شد نيست. در اين مقاله مي‌خواهيم روش‌هاي پيشرفته‌تري را بگوييم که باعث شود بتوانيد conversion rate بالاتري ايجاد کنيد؛ يعني بتوانيد تعداد خيلي بيشتري را ترغيب کنيد که ايميل خود را به شما بدهند.

اکنون ديگر همه مي‌دانند که وقتي به يک صفحه فرود هدايت مي‌شوند که در آن فايلي براي دانلود وجود دارد و بايد ايميل خود را بدهند، در آينده تعداد بسياري ايميل و تبليغات دريافت خواهند کرد و خيلي از افراد، ديگر به راحتي ايميل خود را به شما نمي‌دهند؛ به اين دليل که واقعا نمي‌دانند که آن فايل PDF يا هديه‌اي که شما پشت اين صفحه گذاشته‌ايد کيفيت مناسب را دارد يا خير؟

قبل از اينکه وارد موضوع شويم به شما توصيه مي‌کنيم که اگر فيلم آموزشي قبلي به نام «ديجيتال مارکتينگ در يک ساعت»را نديده‌ايد، حتما اين ويديو را از آدرس modiresabz.com/dm دانلود کنيد و اين فيلم کامل را ببينيد تا با مدل جديد اینترنت مارکتينگ آشنا شويد که شامل 4 بخش است و سپس مي‌توانيد آمادگي بيشتري داشته باشيد که از اين مقاله استفاده کنيد.

بنابراين در مدل جديد ديجيتال مارکتينگ که در ويديوي يک‌ساعته توضيح داده‌ايم، گفته شد که کل آموزش دیجیتال مارکتينگ در 4 کار کليدي خلاصه مي‌شود. اولين کار جذب بود؛ يعني ترافيک ايجاد کنيم و افرادي را به وب‌سايتمان هدايت کنيم، دومين کار فعال‌سازي بود؛ يعني بتوانيم اطلاعات تماس اين افراد را بگيريم،‌ سومين کار پولسازي بود؛ يعني بتوانيم کاري کنيم که افراد خريد خود يا اولين خريدشان را انجام دهند و چهارمين کار حفظ يا retention بود؛ يعني کاري کنيم که اگر کسي يک بار خريد کرد از سايت ما دور نشود و بارها بيايد و خريدهاي بعدي خود را انجام دهد.

در اين مقاله انحصاري و خاص فقط مي‌خواهم در مورد 5 روش activation يا فعال‌سازي صحبت کنيم؛ يعني با 5 روش ببينيم که چگونه مي‌توانيم ايميل بازديدکنندگان سايت را دريافت کنيم.

 

1. مگاپست + ويديو

اولين ايده اين است که يک مگاپست درست کنيم و وقتي شخص مي‌خواهد از صفحه مگاپست خارج شود ويديويي پيشنهاد کنيم که براي دانلود آن ويديو شخص ايميل خود را به ما بدهد؛ بنابراين ابتدا يک مگاپست درست مي‌کنيم.

مگاپست، به يک مقاله خيلي پايه‌اي و طولاني و مرجع گفته مي‌شود که تقريبا هر چيزي که در يک حوزه خاص وجود دارد را در آن نوشته‌ايم.

مثلا فرض کنيد مگاپست مي‌تواند راهنماي خريد کامل موبايل باشد، در آن مقاله که خيلي مفصل است و احتمالا شامل مطلب کافي و چند ويديو، صوت و عکس‌هايي است، قدم‌به‌قدم توضيح مي‌دهيم که در خريد يک موبايل حرفه‌اي شما بايد چه نکاتي را رعايت کنيد و بايد چه مواردي را به آن توجه کنيد و بهترين خريد را انجام دهيد. به اين نوع مقالات اصطلاحا مگاپست گفته مي‌شود؛ بنابراين مقالاتي هستند که مرجع هستند و اطلاعات خيلي زيادي در خودشان دارند و اگر دقيق‌تر مي‌خواهيد در مورد مگاپست و ساختن آن آموزش ببينيد ويديوي آن به نام ساخت مگاپست را از محصولات مدير سبز تهيه کنيد.

قدم بعدي اين است که افراد را به مگاپست هدايت کنيد و وقتي مي‌خواهند که از صفحه مگاپست خارج شوند يک popup خروجي بيايد و به آن‌ها پيشنهاد دهد که علاوه بر اطلاعاتي که در اينجا نوشته شده است آيا نمي‌خواهيد ويديويي آموزشي که شامل تمام اطلاعات مهم است را خيلي راحت و به صورت تصويري ببينيد!

بنابراين اولين روشي که اکنون در ايميل‌مارکتينگ بسيار مطرح است و مي‌توانيد ايميل‌هاي زيادي را جمع کنيد، ساخت يک مگاپست است که افراد را به اين صفحه هدايت مي‌کنيد يا به هر نحوي از جستجوي گوگل به آنجا هدايت مي‌شوند و وقتي مي‌خواهند صفحه را ببندند يک popup ظاهر مي‌شود و به آن‌ها پيشنهاد مي‌دهد که ويديويي دانلود کنيد و اين حالتي است که افراد خيلي زيادي حاضر مي‌شوند به راحتي ايميلشان را به شما بدهند و conversion rate خيلي بالايي در گرفتن ايميل خواهيد داشت.

مثلا اگر در گوگل کلمه «سيستم‌سازي» را سرچ کنيد، مگاپستي که قبلا ساخته‌ام، به نام «سيستم‌سازي کسب‌وکار» ظاهر خواهد شد. زماني که مخاطب دنبال علم سيستم‌سازي است ترغيب به کليلک کردن آن مي‌شود تا با محتواي مقاله آشنا شود. در اين مگاپست قدم به قدم درباره علم سيستم‌سازي صحبت شده است. اينکه سيستم‌سازي چيست؟ اجزاي آن کدامند و … که در هر بخش نيز عکس‌هاي انحصاري و ويديوهاي مرتبط نيز آورده شده است.
وجود چنين حجمي از مطالب باعث مي‌شود که مخاطب در اولين بازديد به هيچ‌وجه تمامي آن را نخواند؛ ولي نکته مهم اين است که احساس مي‌کند يک منبع و مرجع بسيار باارزش پيدا کرده است؛ بنابراين ترجيح مي‌دهد اطلاعاتي را ثبت کند و بعدا هم به اين مطالب دسترسي داشته باشد.
حال فرض کنيد شخص تا پايان مگاپست برسد و قصد خروج از سايت را داشته باشد. در اين حالت، وقتي موس به سمت دکمه خروج مي‌رود يک popup ظاهر خواهد شد که به بازديدکننده که شايد اولين بار وارد سايت شده است پيشنهاد دانلود يک ويديوي آموزشي 90 دقيقه‌اي مي‌دهد. اين کار خيلي راحت افراد را ترغيب مي‌کند که قبل از خروج آدرس ايميل خود را وارد و ويديوي رايگان را دانلود کنند.

بنابراين اين اولين روشي بود که به کمک آن به راحتي مي‌توانيد ايميل‌هاي زيادي را جذب کنيد؛ يعني مگاپستي درست مي‌کنيد و هنگام خروج يک popup نمايش مي‌دهيد که پيشنهادمان ويديوي مکمل همين مگاپست است.

 

2. حفظ محتوا

دومين روش جمع‌آوري ايميل بازديدکنندگان، «حفظ محتوا» است. ايده حفظ محتوا اين است که وقتي بازديدکننده با مقاله خيلي عالي يا مطلب مفيدي برخورد مي‌کند ترجيح مي‌دهد که کاش اين مطلب خوب را به صورت يک فايل يا شايد به صورت يک pdf در کامپيوتر يا موبايل خود ذخيره مي‌کرد و بعدا سر فرصت از اين محتوا استفاده مي‌کرد.

بنابراين بسياري از افرادي که به سايت ما مي‌آيند و يک مقاله‌اي را مي‌بينند احتمالا در همان لحظه اول تا آخر مقاله را نمي‌خوانند و از صفحه خارج مي‌شوند. حال اگر ما روشي را فراهم کنيم که شخص قبل از خارج شدن اين امکان را داشته باشد که اين مقاله يا محتواي خوب را براي خودش به صورت يک فايل نگهداري کند به احتمال زياد حاضر خواهد شد ايميلش را به ما بدهد.

فرق اين روش با روش صفحه فرود يا landing page اين است که مي‌توان گفت اين دو دقيقا عکس هم هستند ما در landing page ابتدا به افراد مي‌گوييم که هيچي به شما نمي‌دهيم و مي‌خواهيم ايميلشان را بدهند، سپس نشان مي‌دهيم که محتواي ما چيست؛ ولي در اين روش ابتدا محتوايمان را نشان مي‌دهيم که شخص بخواند و اگر خوشش آمد مي‌تواند ايميل خود را وارد کند تا بتواند اين محتواها را به صورت يک فايل در کامپيوتر خود ذخيره کند.

بنابراين ما در صفحه فرود در واقع به‌جاي اينکه صرفا دکمه بگذاريم و ايميل بگيريم، محتواي خود را قرار مي‌دهيم که براي اين کار لازم نيست صفحه فرود خاصي طراحي کنيم؛ بلکه مي‌تواند يکي از بهترين مقالات وب‌سايتمان باشد و سپس popup خروج قرار مي‌دهيم يا popup exit intent قرار مي‌دهيم که اگر شخص خواست صفحه را ببندد اين popup ظاهر مي‌شود و پيشنهاد مي‌دهيم که محتوا را دانلود کنيد.

مثلا اگر مجدد در قسمت سرچ گوگل بازاريابي با اينستاگرام را سرچ کنيد مقاله‌اي از مدير سبز براي شما مي‌آورد که 7 ترفند گفته‌ايم و وقتي شخص مي‌خواهد از اين صفحه خارج شود اتفاقي که مي‌افتد اين است که پيشنهادي به او داده مي‌شود که آيا pdf اين مقاله را مي‌خواهيد و شخص کافي است که ايميل خود را وارد کند و به محض زدن دکمه دانلود، دانلود فايل pdf اين مقاله شروع مي‌شود.

بنابراين در دومين روش ما ابتدا محتوا را نشان مي‌دهيم و بعد به مخاطب پيشنهاد مي‌دهيم چون اين محتوا ارزشمند است، مي‌توانيد آن را در کامپيوتر خود حفظ کنيد.

 

3. قفل محتوا

به نظر من اکنون يکي از فوق‌العاده‌ترين و ساده‌ترين روش‌ها براي يک ديجيتال مارکتر اين است که با کمک اين ترفند بسيار ساده بتواند ايميل‌هاي بسيار زيادي را جمع‌آوري کند.

ما ابتدا چند محتواي ارزشمند سايتمان را انتخاب مي‌کنيم که منظور از محتوا مي‌تواند مقاله يا… باشد؛ بنابراين يک صفحه خاصي از سايتمان را انتخاب مي‌کنيم، ترجيحا صفحه‌اي که از گوگل ورودي زيادي دارد و سپس يک popup با تاخيري بر روي آن قرار مي‌دهيم؛ مثلا وقتي مقاله باز شد بعد از 2 يا 3 ثانيه يک popup تمام صفحه‌اي بر روي تصوير مي‌آيد که اين popup يک نکته بسيار ريز و کوچکي دارد و باعث مي‌شود که افراد خيلي زيادي ايميل خود را به شما بدهند. اين popup اولا تمام صفحه است و دوما دکمه بستن يا خروج ندارد. به اين ايده قفل محتوا مي‌گوييم و پيشنهاد مي‌شود که اين مقاله خاص است و براي افراد ويژه و اعضاي سايت ما است اگر شما هم مي‌خواهيد به اين مقاله دسترسي داشته باشيد کافي است که ايميلتان را به ما بدهيد تا همين الان دسترسي را براي شما باز کنيم و اگر شخص قبلا وارد شده باشد به هيچ‌وجه هيچ قفل محتوايي اتفاق نمي‌افتد.

به نظر من اين ايده در اين 5 روش جديدي که گفته مي‌شود فوق‌‌‌‌‌العاده است و نيازي نيست که pdf يا فيلم درست کنيد بلکه صرفا کافي است که يکي از مقالات خوب سايت‌تان را پيدا کنيد و اين popup را روي آن اضافه کنيد و وقتي شخص ايميل را وارد کرد دسترسي به مقاله داده مي‌شود.

يک نمونه خوب در سايت مدير سبز اين است که مثلا در قسمت سرچ گوگل عبارت بازاريابي 5 بعدي را سرچ کنيد اگر مقاله را باز کنيد و شروع به خواندن آن کنيد اتفاقي که مي‌افتد اين است که يک popup تمام صفحه‌اي مي‌آيد که شخص براي مشاهده مقاله بايد ايميل خود را وارد کند.

بنابراين اين سومين ايده عالي بود که به کمک آن مي‌توانيد به راحتي ايميل‌هاي زيادي را جذب کنيد.

کم‌کم مي‌بينيم که تنها راه جمع کردن ايميل صرفا اين نيست که يک صفحه فرود درست کنيد و يک pdf يا ويديو در آن قرار دهيد و ايميل را بگيريد سپس دسترسي را بدهيد مي‌توانيد کارهاي بسيار خلاقانه‌تري انجام دهيد.

 

 4. خودآزمايي

چهارمين ايده اين است که ما خودآزمايي برگزار کنيم. خيلي از افراد به خودآزمايي و ديدن يک امتياز يا ديدن نتيجه پاسخ‌هايشان خيلي تمايل بيشتري دارند تا دانلود يک محتوا.

مثلا فرض کنيد شما يک محصولي درباره مديريت ساخته‌ايد و وقتي مخاطب وارد اين صفحه محصول مي‌شود و مي‌خواهد خارج شود يک exit popup مي‌آيد و مي‌گويد تا چه ميزان مديريت بلد هستيد و بين 1 تا 100 امتيازتان در مديريت چند است؟ اتفاقي که مي‌افتد مخاطب ابتدا خودآزمايي را مي‌بيند و به چند سوال جواب مي‌دهد و بعد به او مي‌گوييم که ايميل خود را بدهيد تا نتيجه را برايتان ارسال کنيم و وقتي شخص به پايان خودآزمايي رسيده است تمايلش خيلي بيشتر است که به راحتي ايميل خود را وارد کند تا بتواند نتيجه را ببيند.

براي وردپرس و سايت‌سازهاي ديگر پلاگين‌هاي زيادي وجود دارد مانند modalservey و… که به راحتي مي‌توانيد با آن‌ها خودآزمايي درست کنيد و کاري کنيد که مخاطب ايميل خود را به شما بدهد.

نکته بسيار ظريف در ساختن خودآزمايي‌ها اين است که افراد اگر بدانند با اين خودآزمايي خودشان را مي‌سنجند تمايل بيشتر مي‌شود؛ يعني به جاي اينکه مثلا بگوييد کدام روش مدير بهترين است دقيقا بگوييد شما از کدام روش مديريت استفاده مي‌کنيد يا شما چقدر مديريت بلد هستيد؟

بنابراين شخص براي ارزيابي شخص خود خيلي راحت‌تر حاضر است که ايميلش را در اختيار شما قرار دهد.

 

5. محصول رايگان

آخرين روش شايد در نگاه اول جديد به نظر نيايد ولي روشي که اکنون توضيح مي‌دهم کاملا جديد است. ما يک محصول رايگاني درست مي‌کنيم که در گذشته صرفا يک landing page ايجاد مي‌کرديم و يک محتواي رايگان در آن قرار مي‌داديم ولي اکنون به جاي محتواي رايگان، محصول رايگان درست مي‌کنيم.

مثلا در وردپرس وقتي يک فايل رايگان درست کرديم به جاي landing page يک صفحه محصول درست مي‌کنيم که قيمت آن را مي‌توانيم صفر تومان بگذاريم يا مي‌توانيم بگوييم مثلا pdf ما 9900 تومان است و وقتي شخص به اين صفحه هدايت شد يک popup براي او مي‌آيد و به او مي‌گويد کوپن 100 درصد تخفيف براي خريد اين محصول.

اتفاقي که مي‌افتد اين است که افراد مي‌بينند يک محصولي که پولي است را مي‌توانند با 100 درصد تخفيف و بدون هيچ پرداخت پولي دانلود کنند و خيلي عجيب است افرادي که در صفحه ديگر حتي ايميل خود را نمي‌دهند. در اين حالت چون احساس مي‌کنند محصولي را خريداري مي‌کنند به راحتي نه تنها نام، نام خانوادگي و ايميل بلکه شايد شماره موبايل، اسم شهرشان و آدرس خود را در اختيار شما قرار دهند.

وقتي شخص ذهنيتش آماده مي‌شود که در حال انجام يک خريد است حاضر است اطلاعات بيشتري وارد کند.

از اين ترفند بسيار عالي و جديد استفاده کنيد تا نه تنها ايميل بلکه هر اطلاعات ديگري را که مي‌خواهيد، بتوانيد از مخاطبان خود جمع کنيد و اطلاعات کامل‌تري را دريافت کنيد.

يادتان باشد که کار اصلي يک ديجيتال مارکتر افزايش فروش و ايجاد سود است؛ بنابراين هر سرمايه‌گذاري که براي آموزش بازاریابی اینترنتی انجام مي‌دهيد مطمئن باشيد چندين برابر آن به راحتي به شما برمي‌گردد.

 

نويسنده: ژان بقوسيان

 منبع: سايت modiresabz



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 309
برچسب ها : دیجیتال مارکتینگ ,بازاریابی اینترنتی,

تاريخ : 19 / 5 / 1399 | 14:27 | نویسنده : ژان بقوسیان |